• مقایسه جنبه های دموگرافیک آلوپسی آرئاتای محدود و گسترده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/06/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/06/24
    • تعداد بازدید: 424
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: آلوپسی آرئاتا بیماری التهابی مزمنی است که فولیکول مو را درگیر می کند. آلوپسی آرئاتا به دو نوع محدود و گسترده تقسیم بندی می شود. هدف از این مطالعه مقایسه جنبه های دموگرافیک آلوپسی آرئاتا بین دو گروه محدود و گسترده می باشد.

    مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی-تحلیلی در سال 86 بر روی 306 بیمار مبتلا به آلوپسی آرئاتا انجام شد. بیماران به دو گروه آلوپسی آرئاتای محدود و گسترده تقسیم شدند و متغیرهای سن، جنس، سن شروع بیماری، طول مدت بیماری و سابقه خانوادگی در بین دو گروه مقایسه شد.

    یافته ها: از 306 بیمار مورد بررسی 58.8 درصد مذکر و 41.2 درصد مونث بودند. از کل بیماران بررسی شده 247 نفر (%80.7) درگیری محدود و 59 نفر (%19.2) درگیری گسترده داشتند. میانگین سنی اولین درگیری در گروه محدود 21.9±12 و در گروه گسترده 15.8±12 سال بود. متوسط دوره بیماری در گروه محدود 18.7 ماه و در گروه گسترده 71 ماه بود.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر آلوپسی آرئاتا گسترده در سنین پایین تری شروع می شود و دوره طولانی تری داشته و سابقه فامیلی مثبت در اقوام درجه یک بیشتر می باشد. وجود سابقه فامیلی و درگیری ناخنی در این مطالعه بیشتر از مطالعات مشابه بود. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها