-
بررسی میزان استفاده دانش آموزان از بازی های رایانه ای و تبیین جامعه شناختی آن (مطالعه موردی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر شوشتر)
جزئیات بیشتر مقاله- تاریخ ارائه: 1397/02/29
- تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/02/29
- تعداد بازدید: 411
- تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
- شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
اهداف بازی های رایانه ای به دلایلی مانند عدم آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان، معرفی بازی های رایانه ای و انواع آن به طور غیر صحیح، آشنا نبودن کاربران به زبان رایانه و ... به درستی شناخته نشده است و کودکان و نوجوانان در عمل به سمت بازی هایی سوق داده شده اند که اثرات زیان باری داشته است. پژوهش حاضر که با هدف بررسی میزان استفاده ی دانش آموزان از بازی های رایانه ای و تبیین جامعه شناختی آن می باشد، از نظر نوع هدف یک بررسی کاربردی، از نظر وسعت پهنان گر، از نظر دامنه خرد و از نظر زمانی یک بررسی مقطعی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش روش میدانی با استفاده از تکنیک پیمایش، و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانش آموزان پایه اول در مقطع متوسطه اول شهر شوشتر می باشد که تعداد 200 نفر از آن ها با استفاده از فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی ارتباط بین متغیرهای مشارکت اجتماعی، صمیمت در بین اعضای خانواده، دموکراتیک بودن روابط در بین اعضای خانواده، استفاده دوستان از بازی های رایانه ای، ازخودبیگانگی اجتماعی، بهزیستی روانی، پایگاه اقتصادی خانواده و جنس به عنوان متغیرهای مستقل و استفاده از بازی های رایانه ای به عنوان متغیر وابسته می باشد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که: بین متغیرهای بین متغیرهای مشارکت اجتماعی (0.32-)، صمیمت در بین اعضای خانواده (035-)، استفاده دوستان از بازی های رایانه ای (0.44)، بهزیستی روانی (0.18-)، از خودبیگانگی اجتماعی (0.25)، پایگاه اقتصادی خانواده (0.22) و جنس (پسران بیش تر از دختران) با استفاده از بازی های رایانه ای ارتباط معناداری وجود دارد. اما بین متغیر دموکراتیک بودن روابط در بین اعضای خانواده و استفاده از بازی های رایانه ای ارتباط معناداری مشاهده نشد.
مقالات جدیدترین رویدادها
-
استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد در ارائه الگوی مدیریت خلاقیت سازمانی و ارائه راهکار جهت بهبود
-
بررسی تاثیر ارزش وجوه نقد مازاد بر ساختار سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
-
بررسی تأثیر سطح افشای ریسک بر قرارداد بدهی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
-
بررسی تأثیر رتبه بندی اعتباری مبتنی بر مدل امتیاز بازار نوظهور بر نقد شوندگی سهام با تأکید بر خصوصی سازی شرکت ها
-
تأثیر آمیخته بازاریابی پوشاک ایرانی بر تصویر ذهنی مشتری پوشاک ایرانی (هاکوپیان)
-
مروری بر الگوریتم های مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم با سینک متحرک
-
برآورد پروفیل سرعت در کانال های روباز با جریان آشفته
-
استفاده از آلژینات ماده طبیعی در بتن خودمتراکم جهت بهبود خصوصیات بتن کانال های انتقال آب
-
مدیریت ارتباط با مشتری در فضای مجازی (e-crm) راهبردی نوین در خلق رضایت مشتری
-
an approximate method to option pricing in the heston model
مقالات جدیدترین ژورنال ها
-
مدیریت و بررسی افسردگی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم در دروان کرونا در شهرستان دزفول
-
مدیریت و بررسی خرد سیاسی در اندیشه ی فردوسی در ادب ایران
-
واکاوی و مدیریت توصیفی قلمدان(جاکلیدی)ضریح در موزه آستان قدس رضوی
-
بررسی تاثیر خلاقیت، دانش و انگیزه کارکنان بر پیشنهادات نوآورانه کارکنان ( مورد مطالعه: هتل های 3 و 4 ستاره استان کرمان)
-
بررسی تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی بر تصمیم گیری موفق در شرکتهای تولیدی استان اصفهان (مورد مطالعه: مدیران شرکتهای تولیدی استان اصفهان)
-
بررسی و مقایسه روش های تحقیق آماری بنیادین
-
مدل سازی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت (مطالعه موردی: کارکنان شهرداری تهران)
-
آثار قرارداد انتقال تکنولوژی در حقوق ایران
-
بررسی رابطه بین محافظه کاری اجتماعی و عملکرد مالی با نقش میانجی ارزش های فرهنگی
-
a hybrid fuzzy topsis – best worst method for risk prioritization in megaprojects
سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :