• تحلیل زمینه های کاربردی برنامه ریزی کاربری اراضی با تاکید بر رویکرد تاب آور سازی محله های شهری (مطالعه موردی: محله عامری کلانشهر اهواز)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/30
    • تعداد بازدید: 285
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تحلیل زمینه های کاربردی برنامه ریزی کاربری اراضی با تاکید بر رویکرد تاب آور سازی محله های شهری (مطالعه موردی: محله عامری کلانشهر اهواز)

    شهرها به عنوان پیچیده ترنی ساخته دست بشر با ریسک گسترده ای هم به دلیل محدوده وسیعی از مخاطرات و هم به دلیلی آسیب پذیری چندگانه شان مواجه هستند. تاب آوری شری با توجه به مخاطرات بدین مفهوم است که شهر قادر به ایستادگی در برابر مخاطرات شدید طبیعی بدون صدمه دیدن از تلفات مخرب و خسارات، یا از دست دادن قدرت تولید یا کیفیت زندگی باشد در حالی که کمک زیادی از خارج از جامعه دریافت نکند. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت کاربری اراضی شهر در رابطه با تاب آوری شهر مقابل مخاطرات محیطی (زلزله) شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر بر اساس هدف «کاربردی- توسعه ای» و بر اساس ماهیت از نوع «توصیفی- تحلیلی» و از نظر زمانی مقطعی می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که محله عامری از تاب آور مناسبی از نظر کاربری اراضی نسبت به زلزله برخوردار نیست. نگاهی ویژه به مدیریت شهری با دید افزایش تاب آوری شهر می تواند میزان آسیب پذیری شهر را کاهش و بر میزان تاب آوری آن بیفزاید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها