• استفاده مجدد از آب باران و پساب خاکستری مناطق مسکونی به عنوان جایگزین منابع تأمین آب با لحاظ حداقل انرژی مورد نیاز (مطالعه موردی بلوک 6 شهر برلین آلمان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/12/23
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/12/23
    • تعداد بازدید: 501
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله استفاده مجدد از آب باران و پساب خاکستری مناطق مسکونی به عنوان جایگزین منابع تأمین آب با لحاظ حداقل انرژی مورد نیاز (مطالعه موردی بلوک 6 شهر برلین آلمان)

    آب به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار و مهم ترین عنصر نیازهای انسان شناخته شده است. افزایش رشد جمعیت، توسعه شهری، دسترسی بیشتر به علم و توسعه صنعتی در شهرها، باعث افزایش آلودگی محیط و آب شده و سلامت انسان را تهدید می کند، هم چنین سرانه آب موجو د و در دسترس رو به کاهش بوده و لذا استفاده از منابع جایگزین آب شرب در درجه اهمیت بالاتری قرار می گیرد. هدف از این مقاله استفاده مجدد از آب باران و پساب خاکستری مناطق مسکونی به عنوان جایگزین منابع تامین با لحاظ حداقل انرژی مورد نیاز در سیستم های غیر متمرکز مسکونی کوچک داخل محدوده های شهری و راه های استفاده از تجربیات سایر کشورهای توسعه یافته است. لذا یک مجتمع مسکونی مشخص بنام بلوک 6 با نود واحد مسکونی و جمعیتی معادل با 260 نفر در داخل محدوده شهری شهر برلین به عنوان پایلوت انتخاب گردید. هر کدام از مجموعه اجزاء طرح، نحوه اجرا و نتایج حاصل از جداسازی سیستم آب خاکستری از فاضلاب و نیز جمع آوری آب باران و نهایتا تصفیه، بطور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت. سپس با بازگرداندن پساب خاکستری بداخل منازل مسکونی جهت استفاده از فلاکش تانک های توالت، برگشت سرمایه و انرژی مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم به عنوان الگوهای مناسب برای استفاده در سایر مناطق امکان سنجی نماییم. نتیجه حاصل از تحقیق نشان دهنده این است که در مجتمع های مسکونی، به عنوان منبع تامین آب می توان از آب خاکستری و آب باران استفاده نمود و این مهم قابل اجرا و اقتصادی است (در صورت اعمال قیمت تمام شده ی واقعی آب).

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها