• تأثیر تمرینات بال هندلینگ بسکتبال بر مهارت کنترل شیء در دانش آموزان پسر روستایی هفت تا یازده سال

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 486
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تأثیر تمرینات بال هندلینگ بسکتبال بر مهارت کنترل شیء در دانش آموزان پسر روستایی هفت تا یازده سال

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تمرینات بال هندلینگ بسکتبال بر مهارت کنترل شیء دانش آموزان پسر هفت تا یازده ساله روستایی می باشد.

    روش کار: این تحقیق از نوع نیمه تجربی، طرح پیش آزمون- پسآزمون با گروه کنترل می باشد. بدین منظور از بین کلیه دانش آموزان هفت تا یازده ساله روستای مهترلو و به صورت در دسترس، 24 نفر انتخاب شده و در دو گروه 12 نفره تجربی و کنترل جایگزین شدند. در مرحله پیش آزمون، آزمودنی ها توسط آزمون رشد مهارت های حرکتی درشت اولریخ (کنترل شیء) تحت ارزیابی قرار گرفتند. گروه تجربی به مدت 20 جلسه (هر جلسه 40 دقیقه) در تمرینات بال هندلینگ بسکتبال شرکت کردند. درحالی که آزمودنی های گروه کنترل به فعالیت های معمول خود در مدرسه پرداختند. سپس، از تمامی آزمودنی ها پس آزمون به عمل آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان داد که تمرینات بال هندلینگ بسکتبال تاثیر مثبت و معناداری بر رشد و بهبود مهارت های کنترل شیء نسبت به گروه کنترل داشته است (0.05 ≥p) به طوری که تمامی عوامل مهارت کنترل شیء به غیر از متغیر دریبل کردن اثر افزایشی و مثبت نشان داده است.

    نتیجه گیری: به نظر می رسد که تمرینات بال هندلینگ به عنوان یک روش تمرینی جدید، جذابیت و پویایی و تحرک لازم برای ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان و رشد مهارت های دستکاری را ایجاد می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها