• معرفی سیستم های پوسته مشبک، قاب فلزی سبک، تومومور و سوپرفریم به عنوان سیستم های نوین ساختمانی و بررسی پتانسیل های اجرایی آن ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 262
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    معرفی سیستم های پوسته مشبک، قاب فلزی سبک، تومومور و سوپرفریم به عنوان سیستم های نوین ساختمانی و بررسی پتانسیل های اجرایی آن ها

    با افزایش جمعیت و رشد روز افزون نیاز جامعه به مسکن، مسئله بهره گیری از سیستم های نوین ساختمانی و مصالح جدید را به منظور افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم نمودن ساختمان ها در برابر زلزله، بیش از پیش مطرح شده است.

    برای دستیابی به این مهم، ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی و آشنایی با سیستم ها و مصالح جدید ساختمانی امری اجتناب ناپذیر است. ارائه راهکارهایی به منظور استفاده علمی از سیستم های نوین ساختمانی و مصالح جدید، نه تنها منجر به حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجرا، عمر مفید کم و یا هزینه زیاد اجرای ساختمان ها در بخش مسکن می شود، بلکه کاهش وزن سازه ها، کاهش زمان ساخت، دوام بیش تر و در نهایت کاهش هزینه اجرا را در پی خواهد داشت. با اجرای این اقدامات در دراز مدت شاهد بهینه سازی ساخت، افزایش تولید مسکن و رسیدن به شرایط اجرایی مطلوب خواهیم بود.

    در این مقاله سعی شده است تا ضمن معرفی سیستم های پوسته مشبک، قاب فلزی سبک، ترمومور و سوپر فریم به عنوان سیستم های نوین ساختمانی، بر روش های نوین ساخت و نیز مصالح جدیدی که شرایط لازم برای کاهش وزن ساختمان ها و نیز مقاوم ساختن آن ها در برابر انواع نیروها را فراهم می سازد، گریزی زده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم