• مطالعه ی المان محدود تأثیر تعبیه ی بازشو در جان تیر عمیق بتنی بر عملکرد مکانیکی و پیشنهاد نوع مقاوم سازی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 144
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مطالعه ی المان محدود تأثیر تعبیه ی بازشو در جان تیر عمیق بتنی بر عملکرد مکانیکی و پیشنهاد نوع مقاوم سازی

    در مطالعه ی حاضر به بررسی عددی تأثیر تعبیه ی بازشو بر جان تیر عمیق بتنی و پیشنهاد نوع مقاوم سازی آن پرداخته شده است. برای این منظور از یک روش عددی در نرم افزار آباکوس استفاده شده است.

    مدل های تحقیق در نرم افزار مورد مطالعه و با یک مطالعه آزمایشی معتبر صحت سنجی شده اند. در ادامه نتایج به دست آمده در ابتدا مدلی منطبق بر یک مطالعه آزمایشی معتبر در نرم افزار ایجاد و نتایج مدل بر اساس نتایج آزمایشی صحت سنجی و کالیبره شده است. سپس مدل های اصلی تحقیق شامل تیرهای عمیق بتنی با ابعاد متغیر بازشو و انواع مختلفی از آرایش frp به منظور مقاوم سازی تیر، ارائه شده اند.

    از میان مدلهای مطالعه شده، مقاوم سازی با ورق های frp 7 میلی متری بهترین عملکرد مکانیکی در تیر عمیق را داشته توانست مقادیر تنش گوشه، جابجایی و تنش برشی را به ترتیب 4.5 ، 5.2 و 8.7 درصد کاهش و انرژی را 8.2 درصد افزایش دهد. هم چنین از بررسی نتایج عددی می توان نتیجه گرفت آرایش مورب ورق های frp نسبت به آرایش های عمودی و افقی بهتر است. نتایج عددی نشان دادند که آرایش ورق های frp در حالت مورب می تواند به میزان 24 درصد در کاهش برش حداکثر در تیرعمیق بتنی موثر باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها