• بررسی تاثیر استفاده از بیس پلیت تسلیم شونده بر رفتار دیوارهای برشی فولادی بازشودار نیمه نگهداری شده در لبه ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 180
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر استفاده از بیس پلیت تسلیم شونده بر رفتار دیوارهای برشی فولادی بازشودار نیمه نگهداری شده در لبه ها

    در این تحقیق اثرات بیس پلیت تسلیم شونده بر عملکرد دیوار برشی فولادی بازشودار نیمه مقید بررسی شد و در زیر ستون های فرعی و اصلی دیوار برشی فولادی نیمه مقید قرار گرفت. نمونه های مورد مطالعه در 3 گروه با عرض متفاوت ورق در نرم افزار abaqus مورد تحلیل چرخه ای قرار گرفت. نتایج تحلیل ها نشان داد که زمانی که از بیس پلیت تسلیم شونده استفاده می شود، از مقادیر برش پایه، سختی اولیه و جذب انرژی نسبت به نمونه فاقد بیس پلیت تسلیم شونده کاسته می شود.

    نتایج این تحقیق نشان داد که زمانی از بیس پلیت تسلیم شونده تنها در زیر یکی از ستون های فرعی استفاده شود، بیش ترین برش پایه و سختی اولیه نسبتبه بقیه نمونه ها حاصل می شود. هم چنین در حالتی که در زیر ستون های اصلی از بیس پلیت تسلیم شونده استفاده شود، کم ترین برش پایه و سختی اولیه حاصل می شود. علاوه بر این، در این تحقیق مشاهده شد که در اثر استفاده از بیس پلیت تسلیم شونده، از تنش های وارده بر ستون های واقع در روی بیس پلیت کاسته می شود.

    هم چنین مقادیر شکل پذیری نمونه های دیوار برشی فولادی بازشودار نیمه مقید در اثر استفاده از بیس پلیت تسلیم شونده نسبت به نمونه فاقد بیس پلیت کاهش می یابد. اما این کاهش قابل توجه نیست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها