• کاربرد اینترنت اشیاء در سیستم حمل و نقل شهرهای هوشمند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 369
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    کاربرد اینترنت اشیاء در سیستم حمل و نقل شهرهای هوشمند

    جهان امروز به سرعت در حال حرکت به سمت فناوری های نوین است. افزایش دستگاه های متصل به اینترنت و حسگرها امکان زندگی در محیط های هوشمند را به وجود آورده و پدیده های گوناگونی را معرفی می کنند، سیستم های حمل و نقل هوشمند حاصل تغییر و تحول در فناوری های اطلاعات و ارتباطات و از مظاهر شهرهای در حال تحول به سوی شهرهای هوشمند می باشند.

    روش هایی زیادی وجود دارد که در آن ها دولت ها می توانند با استفاده از اینترنت اشیاء شهرهای هوشمندتری بسازند یکی از این راه ها، بهینه سازی سرویس های مرتبط با مدیریت حمل و نقل به شمار می آید. زیرساخت های هوشمند حمل و نقل بر شرایط محیطی، بهره وری اقتصادی و کیفیت زندگی تأثیر خواهد گذاشت و می تواند سهم مثبتی در تحرک، قابلیت دسترسی و برابری در شهرها داشته باشد. با توجه به این موارد، پژوهش حاضر با بهره گیری از مطالعات کتابخانه ای شامل کتب، مقالات و منابع اینترنتی با رویکرد توصیفی تحلیلی به بررسی کاربرد اینترنت اشیاء در سیستم حمل و نقل شهرهای هوشمند پرداخته است.

    نتیجه مطالعات صورت گرفته بیان می کند زیرساخت حمل و نقل هوشمند و مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیاء تعامل در یک شبکه، پاسخی به رفع چالش ها ی محیطی، اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی در شهرها می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها