• بررسی مفاهیم پارک های شهری با تأکید بر پارک نمایشگاهی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 249
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی مفاهیم پارک های شهری با تأکید بر پارک نمایشگاهی

    هر سال تعداد زیادی باغ و پارک در ایران احداث می شود که زیبایی و لطافت را به محیط های خشن شهری امروزی ما می بخشند. این فضاهای به ظاهر زیبا را اگر با نگرش کارشناسانه مورد بررسی قرار دهیم، می توان کاستی های بی شماری در طراحی و احداث آن ها پیدا کنیم که باعث تخریب زودهنگام و نیاز به واکاوی های مکرر می شود. گاهی فقدان وقت کافی برای مطالعه و بررسی دقیق شرایط و نیازها و گاهی هم عدم شناخت و انجام کار توسط افراد ناوارد مشکلات فوق را می آفریند و فضای ناپایدار با هزینه زیاد و بعضاً غیرقابل جبران به وجود می آید. پارک ها و فضای سبز یکی از نیازهای ضروری زندگی شهرنشینی محسوب می شوند.

    پارک ها با حفظ مضمون خود برحسب نوع استفاده، موقعیت یا ارزش، عناوین مختلفی پیدا کرده اند مانند پارک های عمومی، پارک شهر، پارک حومه، پارک ملی، پارک تاریخی، پارک بین المللی، پارک طبیعی، پراک جنگلی، پارک نمایشگاهی و ... . پارک نمایشگاهی مجموعه ای است که علاوه بر این که افراد برای ایجاد حس آرامش و گذران اوقات فراغت از آن استفاده می کنند می توانند با بازدید از نمایشگاه های مختلف به ویژه نمایشگاه صنایع دستی با فرهنگ بومی منطقه آشنا شده و با خرید از نمایشگاه ها به رونق اقتصادی این بخش از صنعت کمک نمایند.

    با توجه به اهمیت موضوع پارک نمایشگاهی و کم تر پرداخته شدن به این موضوع در کشور ما با وجود منابع غنی و جاذبه های گردشگری بی شمار در این تحقیق سعی شده است به بررسی پارک های نمایشگاهی به عنوان جزئی از فضای سبز و فضای گذران اوقات فراقت بپردازیم. روش تحقیق و شیوه گردآوری اطلاعات در این تحقیق توصیفی تحلیلی و کتابخانه ای می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها