• بررسی تأثیر اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی بر ناامیدی و ناتوانی یادگیری (مورد مطالعه: کودکان بازه سنی 7 تا 10 سال شهر تربت جام)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/05/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/05/15
    • تعداد بازدید: 148
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تأثیر اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی بر ناامیدی و ناتوانی یادگیری (مورد مطالعه: کودکان بازه سنی 7 تا 10 سال شهر تربت جام(

    اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی، یک اختلال عصبی شایع در دوران کودکی می باشد که پیدا کردن درمان موثر برای کاهش علائم آن بسیار ضروری و مهم می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی بر ناامیدی و ناتوانی یادگیری در کودکان بازه سنی 7 تا 10 سال شهر تربت جام می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان بازه سنی 7 تا 10 سال شهر تربت جام که دچار اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی هستند که این دانش آموزان در سال تحصیلی 99 - 1398 به تعداد 30 نفر بودند و به روش نمونه گیری سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه کانرز معلم و والد، پرسشنامه snap -iv پرسشنامه ناامیدی کودکان کازدین، پرسشنامه ناتوانی یادگیری کلورادو ویلکات و همکاران (cldq) استفاده شد. برای بررسی فرضیه های تحقیق از رگرسیون خطی ساده و رگرسیون چندگانه استفاده می نماییم. آزمون فرضهای انجام شده در این پژوهش نشان می دهد که تمامی متغیرهای اختلال نارسایی توجه (نارسایی توجه، فزون کنشی و مرکب) بر ناتوانی یادگیری در سطح اطمینان 95 % اثر مثبت و معنی داری دارد و تمامی متغیرهای اختلال نارسایی توجه بر ناامیدی اثرگذار نبود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها