• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/09/02
    • تعداد بازدید: 5635
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    از نیویورک تا تهران و شیراز، برجهای شیشه ای به طرز دیوانه کننده ای رشد و نمو داشته اند. اما این شیوه معماری برای ( استفاده از شیشه های رفلکس ) ساختمان هزینه ای به دنبال دارد و آن پرندگان هستند. دنیای این حیوانات بالدار باید بدون اشیا و ساختمان های بلند و شیشه ای باشد. بر اساس آمار سرویس fish & wildlife آمریکا، ساختمان های شیشه ای، سالانه باعث مرگ 750 میلیون پرنده می شود.

    آقای maxwell، یک تیم محقق و دوستداران پرندگان از جامعه های پرندگان new jersy audubon، انجمن ساختمانهای سبز آمریکا و فدراسیون bird safe glass برای تشکیل دو لابراتوار تحقیقاتی جهت سنجش انواع شیشه ها و شرایط روشنایی که پرندگان را جذب و یا می ترساند، را هدایت می کند. بخشی از لابراتوار با رهبری یک پرنده شناس،در حال تست تونلهایی می باشند که مجهز به انواع شیشه است. زمانی که پرنده ها در فضا رها می شوند، محققان میزان فعل و انفعالات و اثر متقابل پرندگان را با سطحهای بازتابنده، ثبت می کنند. این تیم اخیراً کشف کرده است که پرندگان برای پرواز بین شیشه های رنگی و نقاشی شده با خطهای عمودی کمتر از 4 اینچ تلاشی نخواهند کرد.


    حفاظت از پرندگان در برابر شکارچیان شیشه ای


    هدف، فراهم و ساخت مجموعه ای از شیشه هایی است که دوستدار پرندگان باشند و با همکاری کارخانه های بزرگ ساخت شیشه، ساختمانهای شیشه ای که ساخته می شوند،  برای همسایگان پرنده خود کمتر کشنده باشند. آقای maxwell و تیمش بر این اعتقادند که فراهم کردن چنین دانشی به زودی سالانه جان میلیونها پرنده را از مرگ نجات می دهد.


    حفاظت از پرندگان در برابر شکارچیان شیشه ای

    حفاظت از پرندگان در برابر شکارچیان شیشه ای


    منبع: +

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها