• ارائه چارچوب استفاده از گیمیفیکیشن در راه‏ حل های مورد استفاده جهت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 624
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 09216189337

    ارائه چارچوب استفاده از گیمیفیکیشن در راه‏ حل های مورد استفاده جهت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران

    هر پیشرفتی که در هر زمینه ای از علم یا تکنولوژی صورت می گیرد ضمن اینکه آن حوزه را تحت تأثیر قرار می دهد می تواند در حوزه های دیگر نیز باعث پیشرفت شود. صنعت بازی سازی یکی از این حوزه هاست که توانسته است آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزه ها را دگرگون کند، در قالبی که بازی سازی نامیده میشود. بازی سازی سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است. در حقیقت، از بازی سازی میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراریو یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده نمود، و این خاصیت را می توان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصه¬های مختلف دانست.

    این پژوهش تلاش دارد تا نتایج بکارگیری ایده "بازی-سازی" که یکی از جدیدترین تکنولوژی‏های انگیزشی است، را در راهکارهای مدیریت پروژه نشان دهد. ازآنجایی که در مدل پذیرش فناوری، همیشه باورهای سودمندی و سهولت استفاده کاربرد، تعیین کننده های اصلی تصمیم استفاده از فناوری هستند، پس با افزایش و تقویت آن ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم می توان باعث تقویت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین رویدادها