• نمای ساختمان، قوانین شهری، سلیقه مردم یا علم و هنر طراح

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1433
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    با مطالعه وضعیت طراحی نمای شهری درحال حاضرروندهای زیر بیشتر جهت طراحی نمای ساختمان متداول است.

    1- طراحی نمای هر ساختمان به صورت مستقل با توجه به سلیقه کار فرمای پروژه که معمولا جدارهایی که بر پایه این سیاست شکل می گیرند معمولا سیمای مغشوش دارند و مداخلات مردم به عنوان استفاده کننده گان از فضا در اجرای طرح باعث تشدید اغتشاش خواهد شود .

    2- طراحی نمای هر ساختمان با توجه با قوانین شهری موجود که باعث ایجاد سیمای شهری یکنواخت و فضای خسته کننده می شود.

    3- طراحی نمای هر بنا با خلاقیت طراح و با توجه به بناهای اطراف، ایجاد هماهنگی در مصالح و رنگ با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی شهر هم چنین توجه به خط آسمان، تناسبات بنا، سطح باز شوها و عوامل دیگر.

    لازم است دانش افزایی طراحان شهری بالا رود تا تصمیم گیری های قاطع و مناسبی در زمینه طراحی شهری اجازه ایجاد ناهنجاری در سیما و منظر شهری را ندهد. ضمن این که جوابگوی سلیقه کارفرما و مردم باشد و از طراحی قوانین شهری که سازمان های زیربط مثل شهرداری و راه و شهرسازی و ... دارند رعایت گردد. ایجاد نماهایی به سامان مستلزم نگاهی فراگیر و هماهنگ با آموزه ها و حساسیت های بصری ناظران و مردم می باشند. این مقاله به بررسی میزان مداخلات مردم وکارفرمایان ساختمان می پردازد و با پرداختن به عوامل مداخله در نمای ساختمان میزان دخالت مردم، قوانین شهری و نقش طراحان را بررسی می نماید و دنبال ارایه راهکار جهت طراحی مناسب نمای ساختمان می باشد. که منجر به طراحی سیمای و منظر شهری مطلوب خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها