• ارائه مدل قیمت گذاری فناوری از طریق هزینه یابی برمبنای فعالیت ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 935
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     با افزایش سهم فناوری و سایر اجزای هزینه های سربار در تولید کالاها و خدمات ، روشهای هزینه یابی سنتی، اطلاعات صحیح در مورد هزینه سر بار و تسهیم آن فراهم نمی آورد در حالیکه اطلاعات بهای تمام شده محصولات، خدمات و مشتریان از مهمترین اطلاعات مالی بوده که برای تصمیمات مدیریت مورد نیاز است.

    برآورده نشدن اطلاعات مورد نیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی، صاحبان فناوری را به سمت استفاده از سیستم هزین هیابی بر مبنای فعالیت متمایل کرده است. هزینه یابی بر مبنای فعالیتها با بررسی فعالیتهایی که مستقیما”در فرایند عملیاتی دخالت دارند، به ارائه اطلاعات دقیق بهای تمام شده می پردازد. این روش برای افزایش دقت هزینه های محصول که هم در هزینه های سفارش کار و هم هزینه یابی فرآیند مشخص شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

    طی این مقاله با جستجوی کتابخانه ای و اینترنتی و رویکرد بهینه کاوی سعی شده مدلی چهار مرحله ای ارائه گردد تا قیمت گذاری موفق برای فن آوری هایی که هزینه های سربار زیاد، تولیدات چند محصولی و سیستم های تولید پیچیده دارند، بهتر انجام گیرد. ازاینرو مشخص شده است، هزینه یابی که یکی از مهم ترین اجزای قیمت گذاری فناوری بوده و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه خواهد داشت، چگونه محاسبه و اعمال گردد. نتایج حاصله در این مقاله از طریق شبیه سازی و مقایسه قیمت گذاری فناوری در یک پروژه سه ساله بین دو روش هزینه یابی سنتی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت صحه گذاری شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها