اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اثر فلوکستین در بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر با غلبه بر درد و یبوست

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 5310
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف سندرم روده تحریک پذیر (ibs) شایعترین اختلال تشخیص داده شده توسط متخصصین گوارش است که به طور تقریبی در 50-40 درصد از بیماران تحت نظر یک متخصص دیده می شود. این بیماری با مهارکننده های بازجذب سروتونین (ssris) درمان می شود، ولی در مطالعات بالینی، شواهد کافی مبنی بر اثربخشی این داروها وجود ندارد.

    روش بررسی 44 فرد مبتلا به ibs تشخیص داده شده بر اساس معیارهای روم (rome)ii، با غلبه علائم درد و یبوست در این مطالعه شرکت داشتند. علل عضوی به وسیله شرح حال کامل، مطالعه بالینی، آزمونهای آزمایشگاهی و کولونوسکوپی رد شد. سپس شرکت کنندگان به طور تصادفی، به منظور دریافت فلوکستین یا دارونما به مدت 12 هفته، به دو گروه تقسیم شدند. این افراد با استفاده از یک سیستم رتبه بندی ساده بر اساس علائم (simple symptom score system) در طول درمان و 4 هفته پس از اتمام درمان تحت پیگیری قرار گرفتند.

    یافته ها فلوکستین به طور واضحی نسبت به دارونما در کاهش ناراحتی شکمی، تخفیف احساس نفخ، افزایش تعداد حرکات روده ای و کاهش قوام مدفوع، مؤثرتر بود. رتبه کلی علائم (total symptom score) درگروهی از فلوکستین مصرف کرده بودند. از 10.7 به 2.8 و در گروه شاهد از 10.5 به 6.7 کاهش یافت (p<0.001).

    نتیجه گیری فلوکسسین یک درمان مؤثر و کوتاه مدت قابل تحمل برای بیماران مبتلا به ibs با غلبه درد و یبوست است. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها