اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • اقتباس از کهن الگوها در شخصیت پردازی بازی های رایانه ای در ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/02/28
    • تعداد بازدید: 709
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بازی های رایانه ای؛ به واسطه هنر پویانمایی که پشتوانه ای غنی در اندیشه انسان به همراه دارد، رسانه ای هنری است که درنهایت، ذهن جاندارپندار آدمی را تکامل می بخشد. فرهنگ، هنر و ادبیات غنی ایران ازنظر محتوای داستان و همین طور به تصویر کشیدن قهرمانان و اساطیر به عنوان کاراکترهایی که در مخاطبان خود حسی نوستالژیک ایجاد می کنند، منبع اقتباس ارزشمندی می باشند. چراکه نمودهای برجسته کهن الگوها که نشأت گرفته از ضمیرناخودآگاه جمعی انسان هاست؛ در نمادها، اساطیر، فرهنگ عامیانه و... متبلور می گردند. ویژگی عمدۀ اساطیر ایران ثنویت است؛ تقابل خیر و شر در ایران باستان مقام اساسی داشته است و در اوستا در سیمای اهورامزدا و اهریمن تجسم یافته است، ازاین رو بازی های رایانه ای بستری مناسب برای حضور اساطیر می باشند. چراکه همواره در بازی ها با شخصیت هایی مثبت و منفی روبرو می شویم که در جدال باهم می باشند. آنچه ضرورت پژوهش پیرامون این موضوع را فراهم می سازد؛ به بسط فرهنگ و هنر ایران همسو با تحولات تکنولوژی، باز می گردد و هدف پی ریزی بنیان بازی های رایانه ای با هویت ایرانی به منظور ارتقاء نظری و بصری، به مدد اقتباس های هنری ادبی کلاسیک ایران می باشد. مقاله حاضر باهدف مطالعه توصیفی و به روش کتابخانه ای صورت گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها