• نتایج بالینی آنژیوپلاستی با استنت در بیماران با ضایعه منفرد پروگزیمال شریان کرونری قدامی نزولی چپ

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1389/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1389/01/01
    • تعداد بازدید: 641
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    زمینه و هدف: ضایعات آترواسکلروتیک شریان کرونری قدامی نزولی چپ  (lad)به دلیل خون رسانی این شریان به بیش از 50 درصد از بافت میوکارد بطن چپ همواره مورد توجه و بحث از نظر درمان مناسب بوده است. این مطالعه به منظور ارزیابی کارایی آنژیوپلاستی با تعبیه استنت (ptca) در درمان این بیماران صورت گرفت.

    روش بررسی: در این مطالعه توصیفی آینده نگر 75 بیمار (31 مرد و 44 زن) مراجعه کننده به بیمارستان بقیه الله (عج) تهران با درگیری مجزای قسمت پروگزیمال شریان lad که تحت ptca قرار گرفته بودند، به مدت 9 ماه از نظر کارایی درمان انجام شده، مورد ارزیابی قرار گرفتند. تنگی آترواسکلروتیک شریان lad در تمامی بیماران با استفاده از آنژیوگرافی ثبت گردید. کلیه بیماران قبل و 9 ماه بعد از انجام آنژیوپلاستی تحت تست ورزش با استفاده از پروتکل بروس قرار گرفتند.

    یافته ها: میانگین سنی بیماران 59.4 سال (محدوده 39 تا 83 سال) بود. در 73 بیمار (97.3 درصد) آنژیوپلاستی با موفقیت همراه بود. در مدت زمان پیگیری 2 بیمار (2.7 درصد) دچار تنگی مجدد شدند که یکی با آنفارکتوس میوکارد در روز سوم پس از ptca و دیگری با اختلال در تست ورزش انجام شده 9 ماه بعد از ptca مشخص گردید. برای هر دو بیمار استنت گذاری مجدد انجام شد و با حال عمومی مناسب ترخیص شدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها