اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • مقایسه اثر تزریق الکل با توکسین بوتولینوم در فلج مغزی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 610
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    پیش زمینه: گرفتگی عضلانی یکی از شایع ترین علایم فلج مغزی است. غیر از درمان های جراحی و داروهای خوراکی که برای از بین بردن یا کاهش گرفتگی به کار می رود، مطالعات متعددی در مورد تأثیر تزریق مستقیم موادی مثل الکل (اتانول 45 درصد یا فنل 5 تا 7 درصد) و توکسین بوتولینوم، در عضلات گرفته انجام شده است. در این مطالعه اثربخشی اتانول 45 درصد با توکسین بوتولینوم، در درمان اکواینوس ثانویه به گرفتگی عضلات در فلج مغزی دی پلژیک مقایسه شد.

    مواد و روش ها: در یک کارآزمایی بالینی 75 کودک (34 دختر و 41 پسر) مبتلا به فلج مغزی دی پلژیک جهت درمان به سه گروه تقسیم شدند؛ درمان در گروه اول (15 بیمار)، به صورت تزریق الکل 45 درصد، 4 هفته گچ گیری و به دنبال آن فیزیوتراپی و کاردرمانی؛ در گروه دوم (20 بیمار) به صورت تزریق توکسین بوتولینوم و سپس فیزیوتراپی و کاردرمانی و در گروه سوم (40 بیمار) به صورت فیزیوتراپی و کاردرمانی انجام شد. میانگین سنی کودکان 4.2 سال (6-2 سال) بود.

    یافته ها: در یک مطالعه یک ساله، عدم نیاز به ساپورت در 60% گروه اول، 25% گروه دوم و 40% گروه سوم مشاهده شد. نتایج در الگوی راه رفتن صحیح پاشنه  انگشت در سه گروه به ترتیب 100%، 90% و 50%، و در وضعیت خنثی در پاشنه پا به ترتیب 60%، 25% و 12.5% بود. وضعیت خنثی پا در مرحله سکون راه رفتن در 100% گروه اول و دوم و 10% گروه سوم مشاهده شد.

    نتیجه گیری: با توجه به دسترسی آسان تر و ارزانتر بودن، تزریق الکل 45 درصد همراه با یک دوره بی حرکتی (گچ گیری) در مقایسه با توکسین بوتولینوم، می تواند روش بهتری برای درمان گرفتگی عضلانی در فلج مغزی باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها