اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • درمان جراحی در شکستگی تالوس

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/01/01
    • تعداد بازدید: 826
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    مقدمه: با توجه به نادر بودن شکستگی تالوس و نتایج متناقض درمان این شکستگی ها در مقالات مختلف، برآن شدیم تا نتایج جراحی شکستگی تالوس را در یک مرکز آموزشی درمانی مشهد بررسی نماییم. هدف از این مطالعه ارزیابی نتایج درمان جراحی شکستگی های گردن و جسم تالوس بود.

    مواد و روش ها: در یک مطالعه گذشته نگر، 16 بیمار (12 مرد، 4 زن) با شکستگی جسم و گردن تالوس که طی سال دو سال (1386-1385) تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین سن بیماران 24.8 سال(50-15 سال) و میانگین زمان پیگیری 18 ماه (24-12 ماه) بود. سن، جنس، نوع و مکانیسم شکستگی، صدمات همراه، وضعیت جوش خوردگی، وجود نکروز بدنه تالوس، میزان درد و ناتوانی در پرسشنامه ارزیابی شدند.

    یافته ها: در طی پیگیری جوش خوردگی در تمام بیماران به دست آمد. 5 بیمار (31%) دچار نکروز تنه تالوس بودند. میانگین نمره بیماران به روش «هاوکینز» 8.25 (hawkins) بود.

    نتیجه گیری: در پایان دوره پیگیری، در تمامی بیماران درد و ناتوانی مشاهده گردید و می توان نتیجه گرفت که این شکستگی ناتوان کننده است و همیشه درجاتی از درد و محدودیت حرکتی برای بیمار به همراه خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها