• رضایت شغلی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 395
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: عامل نیروی انسانی یک از عوامل بقای سازمان ها است. از دیدگاه کلی، موفقیت هر سازمان بستگی به تلاش و رضایت شغلی کارکنان آن سازمان دارد. هدف این پژوهش بررسی رضایت شغلی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.

    روش ها: این تحقیق توصیفی- مقطعی بر روی 156 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه جمعیت شناختی و پرسشنامه استاندارد اسمیت، کندال- هالی با تغییراتی جزیی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آزمون های آماری t، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و آزمون توکی با استفاده از نرم افزار spss به کار گرفته شد.

    نتایج: عامل رضایت از ماهیت کار بالاترین میانگین رضایت (0.70±4.41) و رضایت از امکانات رفاهی پایین ترین میانگین رضایت (0.83±2.13) را داشتند. همچنین بین بعضی از متغیرهای شغلی و رضایت شغلی همبستگی و رابطه معناداری وجود داشت.

    نتیجه گیری: اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شغل و حرفه خود بسیار علاقمندند و اگر عواملی چون کمبود میزان حقوق، کمبود امکانات رفاهی و پیشرفت آنها مورد توجه قرار گیرد، رضایت شغلی آنها افزایش خواهد یافت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها