• ارزش پیشگویی سیتوکین های وابسته به لمفوسیت های t در رد حاد کلیه پیوندی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 481
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: رد حاد کلیه پیوندی یکی از مهم ترین عوارض بعد از پیوند کلیه است تاثیر بسزایی در عملکرد کلیه دارد. این مطالعه با هدف تعیین ارزش پیشگویی سیتوکین های وابسته به th2 ,th1 با رد حاد کلیه پیوندی انجام گردید.

    روش بررسی: در این مطالعه که به صورت مقطعی انجام شد. در 60 بیمار پیوند کلیه که اهداکننده زنده داشتند، سطح سرمی سیتوکین های وابسته به th1 شامل ifnγ, il2 و  سیتوکین های وابسته به th2 شامل il10 , il4 در روزهای قبل از پیوند، روز هفتم و روز چهاردهم بعد از پیوند اندازه گیری شدند، روش اندازه گیری elisa با کیت های bender-med germany بود. بیماران داروهای ایمونوساپرسیو سیلکوسپورین، مایکوفنلات موفتیل و پردنیزولون دریافت می کردند. رد حاد پیوند در بیست روز اول بعد از پیوند، با افزایش cr بیشتر از 50% پایه تعریف شد. داده ها با تست t مستقل و نرم افزار spss آنالیز شد.

    یافته ها: در بین 60 بیمار 40 نفر مرد بودند، میانگین سنی 38.82 سال، 12 (20%) مورد رد حاد پیوند رخ داد. ارتباط معناداری بین سطوح سرمیifn γ, il10, il4, il2  در افرادی که دچار رد حاد پیوند شده و آنها که نشده بودند وجود نداشت.

    نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، به نظر نمی رسد سطوح سرمی سایتوکین های وابسته به th2 ,th1 در رد حاد پیوند، نقش کاملا مشخصی داشته باشند و نمی توان از آن به عنوان پیشگویی کننده رد حاد پیوند استفاده نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها