همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تکرارپذیری اندازه گیری قدرت عضلات فلکسور و اکستانسور گردن توسط دستگاه ایزومتر 2

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 825
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: با کمک وسایل اندازه گیری قدرت عضله می توان نیروی یک گروه عضلانی را اندازه گیری کرد. از طرف دیگر برای تعیین اثرات برنامه های درمانی و یا آموزشی به روشهای اندازه گیری با قابلیت تکرارپذیری صحیح و قابل استناد نیاز می باشد. هدف از این مطالعه تعیین میزان تکرارپذیری مقادیر اندازه گیری شده قدرت ایزومتریک عضلات گردن بوسیله دستگاه ایزومتر 2 بود.

    روش بررسی: در یک مطالعه تحلیلی 37 فرد سالم غیرورزشکار (18 مرد و 19 زن بین سنین 25-18 سال) با انتخاب تصادفی در این مطالعه شرکت کردند. از یک load cell جدید که بر روی دستگاه قدیم نصب شده بود استفاده شد. قدرت ایزومتریکی عضلات فلکسور و اکستنسور گردن در زمانها و روزهای متفاوت و به کمک دو نفر تست کننده با استفاده از وسیله جدید (دستگاه ایزومتر 2) اندازه گیری شد.

    یافته ها: نتایج تکرارپذیری در تستهای (0.86<icc<0.98, 2.2<sw<5.1n) inter-trial, test-retest, inter-rater نشان داد که تکرارپذیری اندازه گیری قدرت عضلات گردن در تست های آماری مختلف با هم مطابق بوده و از درجه بالایی از اعتبار برخودار است. اختلاف معنی دار آماری در میزان قدرت عضلات گردن که در زمانها و روزهای متفاوت اندازه گیری شده بودند وجود نداشت. قدرت انقباض ماکزیمم ارادی داوطلبین بطور مشخصی در مردان بیشتر از زنان بود (p<0.001). قدرت عضلات فلکسور و اکستنسور گردن در زنان به ترتیب 46.1% و 30.8% نسبت به مردان بود.

    نتیجه گیری: در این مطالعه ما از دستگاه جدیدتری (ایزومتر 2) نسبت به دستگاه قدیمی (ایزومتر) استفاده کردیم. اندازه گیریهای قدرت ایزومتریک عضلات گردن که بوسیله دستگاه ایزومتر 2 بدست آمد بصورت یک روش مفید برای اندازه گیری قدرت عضلات فلکسور و اکستنسور گردن ظاهر گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها