اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • مقایسه تاثیر فوری تکنیک تیپینگ و بریس کانترفورس بر روی درد و قدرت گیرش دست بیماران اپی کندیلیت خارجی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 445
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    هدف: وجود درد و ضعف در قدرت گرفتن دست (grip) اساسی ترین مشکل بیماران اپی کندیلیت خارجی می باشد. استفاده از اسپلینت یکی از راه های درمان این بیماران می باشد که باعث کاهش درد و افزایش قدرت گرفتن در این بیماران می شود. تکنیک تیپینگ (taping) و بریس کانترفورس (counterfoce) دو روش مورد استفاده در درمان این بیماران می باشند ولی اینکه کدام یک از این دو روش موثرترند مدرک مستندی موجود نمی باشد. مقایسه تاثیر این دو روش در بهبودی بیماران اپی کندیلیت خارجی هدف این مطالعه می باشد.

    روش بررسی: این تحقیق به روش شبه تجربی (quasi experimental) انجام شده و جامعه مورد مطالعه شامل 30 بیمار (دو گروه 15 نفره) با تشخیص اپی کندیلیت خارجی و با گروه سنی 55-30 سال می باشند که به صورت موارد در دسترس انتخاب شده و به طور اتفاقی به دو گروه تقسیم شدند و دو روش تیپینگ یا بریس کانترفورس در مورد آنها انجام شد.

    یافته ها: در تست قدرت گرفتن اختلاف معنی داری بین دو روش مورد استفاده در گروه ها دیده نشد (p=0.06). بنابراین اختلاف قابل توجهی بین تکنیک تیپینگ و بریس کانترفورس بر میزان قدرت گریپ بیماران اپی کندیلیت خارجی وجود ندارد. در بررسی میزان درد در دو وضعیت استراحت و اکستنشن مچ دست بین دو روش اختلاف معنی داری وجود دارد و در هر دو وضعیت، میانگین نمرات گروه تیپینگ بیشتر از گروه کانترفورس است (p=0.004 ,p=0.001).

    نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده و اختلاف معنی دار دو روش در کاهش درد، تاثیر تکنیک تیپینگ بر کاهش درد بیماران بیشتر است و بهتر است از این روش استفاده شود ولی در افزایش قدرت گریپ با اینکه نمران گروه تیپینگ بیشتر است ولی اختلاف دو روش معنی دار نیست و توصیه می شود بررسی مجددی با نمونه های بیشتر و سنجش دقیق تر انجام شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها