همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی میزان آگاهی خانم ها نسبت به معاینه پستان توسط خودشان در مراجعه کنندگان به درمانگاه زنان بیمارستان های نجیمه و بقیه ا... (عج)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 579
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: شیوع سرطان پستان در 50 سال اخیر رو به افزایش بوده است و در ایران بروز آن یک دهه از کشورهای پیشرفته زودتر مشاهده شده است. داشتن آگاهی و شرکت در غربالگری سرطان پستان پیش آگهی آن را بهتر می کند. هدف ما در این ارزیابی میزان آگاهی خانم ها نسبت به معاینه پستان توسط خود (sbe) بوده است.

    روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی-مقطعی 376 خانم بین 70-12 سال را که به درمانگاه زنان بیمارستان های نجیمه و بقیه ا... (عج) مراجعه کرده بودند بصورت سرشماری انتخاب کردیم و پرسشنامه ای را که به همین منظور تهیه کرده بودیم را به آنها تحویل و سپس جمع آوری نمودیم و پس از کدبندی مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار دادیم.

    یافته ها: از 376 نفر جمعیت مورد مطالعه ما 243 نفر (64.6%) اظهار داشته اند که نسبت به چگونگی انجام sbe آگاهی دارند و در مجموع 186 نفر (49.4%) آن را انجام داده اند که 51 نفر (27.4%) منظم و 44 نفر (23.7%) به موقع و فقط 10 نفر (3%) هم منظم و هم به موقع معاینه را انجام داده اند (p<0.05).

    نتیجه گیری: در جمعیت مورد مطالعه ما یا آگاهی نسبت به sbe وجود ندارد و یا آن را به موقع و منظم انجام نمی دهند و لذا آموزش چگونگی و اهمیت انجام sbe جهت نیل به اهداف پیشگیرانه و بهبود درمان در مراحل اولیه و ارتقاء سلامتی و بهزیستی مبتلایان توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها