• اندازه گیری هم زمان ویتامین e, a به روش reversed phase hplc

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1386/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1386/01/01
    • تعداد بازدید: 978
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: با توجه به نقش آنتی اکسیدانی و خواص حفاظتی ویتامین های  e, aدر مقابل سرطان ارزیابی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اندازه گیری این ویتامین ها نیاز به روش های دقیق و قابل اعتمادی دارد، لذا به منظور اندازه گیری دقیق هم زمان ویتامین با دستگاه hplc، این تحقیق انجام گرفت.

    مواد و روش ها: تحقیق به روش exploratory survey انجام گرفت. پس از استخراج و آماده سازی نمونه سرمی، 50 میکرولیتر از این نمونه به دستگاه hplc تزریق شد. روش اندازه گیری به روش کروماتوگرافی فاز معکوس با آشکار ساز (دتکتور) uv و ستون super pacpep-s با سرعت جریان 1.5 (flow rate) میلی لیتر در دقیقه و فاز متحرک متانول 95 درصد و مدت زمان آزمایش 15 دقیقه بود. زمان بازداری، درصد تغییرپذیری، تکرارپذیری، تاثیر زمان و نیز میزان بازیافت ویتامین ها اندازه گیری شد.

    یافته ها: ویتامین a، رتینیل استات (استاندارد داخلی ) و ویتامین e به ترتیب در محدوده زمانی 3.4، 4.7 و 11.5 دقیقه از ستون خارج شدند. حد تشخیص دستگاه برای ویتامین a حدود 25 ng/ml و برای ویتامینe  حدود 1 μg/ml بود. بازیافت ویتامین e, a به ترتیب 78.2 و 90.8 درصد بود.

    نتیجه گیری: اندازه گیری ویتامین e, a به روش hplc همراه با تغییراتی در روش های قبلی، روشی عملی در بالا بردن کیفیت اندازه گیری آنها به ویژه قسمت بازیافت ویتامین ها است. انجام پژوهش های دیگر برای بالا بردن کیفیت اندازه گیری ویتامین های e,a توصیه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها