• مطالعه هیستوپاتولوژیک کبد و کلیه به دنبال تزریق درون وریدی کوانتوم دات های cdse در دوزهای مختلف در موشهای بالغ نژاد balb/c

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/12/02
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/12/02
    • تعداد بازدید: 534
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: در سالهای اخیر با وجود آنکه پتانسیل کاربردی کوانتوم داتها در پزشکی به اثبات رسیده است اما اطلاعات محدودی در زمینه توکسیسیتی آنها به ویژه در محیط in vivo وجود دارد. از اینرو در این تحقیق توکسیسیتی کوانتوم داتها بر کبد و کلیه بررسی گردید.

    مواد و روشها: بدین منظور cdse با دوزهای 10mg.kg, 20, 40 mg.kg به تعداد موش نر بالغ تزریق شد. خصوصیات ساختاری و نوری کوانتوم داتها توسط uv-vis absorption spectrum, xrd, scaning tunneling microscopy of cdse qds. مورد بررسی قرار گرفت و تغییرات هیستوپاتولوژیک توسط میکروسکوپ نوری در گروه های مختلف بررسی شد.

    نتایج: مطالعات هیستوپاتولوژیک کبد نشان از دژنراسیون سیتوپلاسم و مواد هسته ای در هپاتوسیتها داشت و شدت این تخریبات در ارتباط مستقیم با دوز بود. در ارتباط با کلیه و در دوزهای 40mg.kg, 20 تغییرات هیستوپاتولوژیک و هیپرتروفی گلومرولها مشاهده شد.

    بحث: این مطالعه نشان از توکسیسیتی بالای cdse بر بافت کبد و کلیه حتی در دوزهای پایین و در کوتاه مدت دارد و بر اساس تحقیقات ما با توجه به عدم وجود ادبیات تحقیق در این زمینه این تحقیق می تواند به عنوان مقدمه ای از تحقیقات بیشتر در زمینه توکسیسیتی کوانتوم داتها بر کبد و کلیه باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها