اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی رابطه تاثیر اقلیم بر بیماری پرفشاری خون در شهرستان شهرکرد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/20
    • تعداد بازدید: 778
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    طرح مسئله : تاثیر عوامل محیطی بر بروز یا شیوع بسیاری از بیماری ها باعث می شود که پراکندگی جغرافیایی یکسانی نداشته باشند این ویژگی در مورد بیماری پرفشاری خون که علت ناشناخته دارند اهمیت زیاد دارد. پر فشاری خون از شایع ترین بیماری های سیستم قلبی – عروقی می باشد که در صد زیادی از افراد جامعه را مبتلا می سازد.

    ضرورت تحقیق: با توجه به اینکه مطالعات در مورد تاثیر اقلیم بر روی بیماری فشارخون کم می باشد و از آنجا که پرفشاری خون خود می تواندزمینه ساز و مساعد کننده بروز سایر بیماری های قلبی-عروقی باشد. لازم دانستیم تاثیر اقلیم بر روی این بیماری را مورد بررسی قرار دهیم.

    روشها: در این مطالعه آمار ثبت شده مربوط به مبتلایان به پرفشاری خون در شهرستان شهرکرد در طی سال های 91-85 و آمار مربوط به هواشناسی از سازمان هواشناسی و مرکز بهداشت استان جمع آوری شد. و با استفاده از تحلیل آماری نرم افزار spss16 رابطه بین اقلیم و پرفشاری خون مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: بین فشارخون با رطوبت، بارش و فشارجو هیچ گونه همبستگی وجود نداشت. ولی بین دما و این بیماری رابطه معنا داری وجود دارد. جدول همبستگی بیماری پرفشاری خون در شهرستان شهرکرد نشان می دهد که ارتباط معنا داری بین پارامتر دما با کاهش و افزایش فشارخون وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها