• میزان آگاهی مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی استان هرمزگان نسبت به عملکرد بخش مدارک پزشکی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1385/06/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1385/06/01
    • تعداد بازدید: 321
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه: بخش عمده تصمیم گیری های مدیران از طریق اطلاعات و آمارهای صحیحی است که از بخش مدارک پزشکی بدست می آید. بنابراین تهیه اطلاعات صحیح و پردازش آن ها می تواند مدیران را در تصمیم گیری های مدیریتی یاری رساند. این مطالعه با هدف تعیین میزان آگاهی مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی استان هرمزگان نسبت به عملکرد واحدهای مدارک پزشکی انجام گرفته است.

    روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی است که به منظور بررسی میزان آگاهی مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی استان هرمزگان نسبت به عملکرد بخش مدارک پزشکی انجام یافته است. افراد تحت مطالعه 18نفر از مدیران بیمارستان های دولتی و خصوصی می باشند.

    نتایج: یافته های این مطالعه نشان داد 23.1 درصد مدیران بیمارستان های دولتی میزان آگاهی ضعیف و 69.2 درصد آن ها آگاهی متوسط و 7.7 درصد آن ها میزان آگاهی خوبی نسبت به عملکرد بخش مدارک پزشکی دارند. در حالیکه میزان آگاهی 80 درصد مدیران بیمارستان های خصوصی استان نسبت به عملکرد بخش مدارک پزشکی متوسط و 20 درصد بقیه میزان آگاهی خوبی دارند.

    نتیجه گیری: مدیر بیمارستان باید در مورد تمامی بخش های بیمارستان اشراف داشته باشد. این مطالعه نشان داد مدیران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به عملکرد بخش مدارک پزشکی آگاهی کمی داشته و این نکته در تقلیل بازدهی تمام واحدهای بیمارستان سهم عمده ای داشته و موجب ضررهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها