همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • رابطه بین راهبردهای فراشناختی و اضطراب ریاضی با یادگیری ریاضی در دانشجویان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/02/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/02/01
    • تعداد بازدید: 762
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقدمه و هدف: بنابراین پژوهش حاضر رابطه بین راهبردهای فراشناختی و اضطراب ریاضی با یادگیری ریاضی در دانشجویان را مورد بررسی قرار داد.

    روش: جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می باشند که نمونه ای به تعداد 100 نفر با روش نمونه گیری از نوع در دسترس انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسش نامه فراشناخت و پریشنامه اضطراب ریاضی پلیک و پارکر استفاده شد. هم چنین برای سنجش یادگیری ریاضی نیز از نمرات ریاضی عمومی پایان ترم دانشجویان استفاده شد. داده ها با استفاده از روش آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: یافته ها نشان داد که بین راهبردهای فراشناختی شامل دانش کنترل خود و دانش کنترل فرایند با یادگیری ریاضی رابطه مثبت معنادار، و بین مولفه های اضطراب ریاضی شامل اضطراب سنجش ریاضی و اضطراب یادگیری ریاضی با یادگیری ریاضی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. هم چنین بین راهبردهای فراشناختی با مولفه های اضطراب ریاضی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.

    بحث: بنابراین می توان نتیجه گرفت که راهبردهای فراشناختی می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در زمینه کاهش اضطراب ریاضی و افزایش یادگیری ریاضی به کار گرفته شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها