همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تبیین ضرورت آموزش اقتصاد مقاومتی و نقش آموزش عالی در تسهیل آن و ارائه رویکردها و مدل های تربیتی و مدیریتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1396/05/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1396/05/01
    • تعداد بازدید: 269
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی و تبیین ضرورت اقتصاد مقاومتی و نقش آموزش عالی در تسهیل آن می باشد. روش: در این پژوهش، سعی بر این است که با روش توصیفی – تحلیلی به شناسایی و تشریح عوامل و موانع پیش روی نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی و آموزش عالی با هدف ارائه راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی، به بررسی نقش اصل ها و مدل برنامه درسی معنوی به عنوان یک پدیده تسهیل کننده در مسئله ایجاد روحیه اقتصاد مقاومتی و در نتیجه رشد اقتصادی و اجتماعی پرداخته شود.

    یافته ها: اقتصاد مقاومتی به عنوان عاملی مؤثر در رشد اقتصادی، توزیع عادلانه تر درآمدها، حفظ کرامت و عزت نفس انسان، افزایش ابتکارات و اختراعات و به ویژه به عنوان عاملی مؤثر بر ایجاد نظم و امنیت، دارای اهمیت است. شرایط اقتصادی حال حاضر کشور به گونه ای است که چه در عرصه های نظری و در کتاب های درسی و چه در عرصه عمل و تجارت بشری، مشابه و مابازای واقعی ندارد.

    نتیجه گیری: از این رو همان گونه که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگرمسئولان مورد تاکید قرار گرفته، بر فرزندان این سرزمین است که با نوآوری، کارآفرینی، ابتکار، نظریه پردازی و الگوسازی در عرصه های جدید قدم نهاده و کمر همت به حل مشکلات و معضلات اقتصادی بندند و همه این نوآوری ها مرهون نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در مدارس و آموزش عالی است که می توانند با کار بست مدل های نوین آموزشی و مبتنی بر آموزه های اسلامی به پرورش روحیه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی بپردازند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها