• آزمون معادلات ساختاری تاثیر روابط عمومی درک شده بر ایجاد مزیت رقابتی با نقش میانجی هوشمندی رقابتی در پارک های آبی شهر مشهد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 446
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان روابط عمومی در مجموعه های آبی شهر مشهد و تاثیر آن بر مزیت رقابتی با توجه به نقش میانجی هوشمندی رقابتی بوده است.

    روش کار:  نمونه آماری تحقیق با توجه به حجم نامحدود جامعه آماری و اهداف پژوهش تعداد 500 نفر (از هر پارک به طور متوسط تعداد 125 نفر) به صورت کاملا تصادفی و داوطلبانه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استاندارد 20 عبارتی هوشمندی رقابتی گلادسون (ciq)، پرسشنامه محقق ساخته 17 عبارتی مزیت رقابتی و پرسشنامه استاندارد 8 سوالی روابط عمومی ادراک شده در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت  استفاده گردید. روش های آماری و تجزیه و تحلیل داده ها  با توجه به نوع پژوهش، اهداف و فرضیه های پژوهش در دو بخش آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون معادلات ساختاری) با کمک نرم افزار spss نسخه 21 و liserel نسخه 8.8 انجام شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد که بین روابط عمومی ادراک شده و مزیت رقابتی با ضریب همبستگی (0.39)، بین روابط عمومی ادراک شده و هوشمندی رقابتی با ضریب همبستگی (0.33) و بین هوشمندی رقابتی و مزیت رقابتی با ضریب همبستگی (0.28) و سطح معنی داری (0.001p-value=) ارتباط معنی داری وجود دارد.

    نتیجه گیری: بنابراین مدیران باید در سازمان خود برای بدست آوردن مزیت رقابتی نسبت به دیگر رقبا ضمن دارا بودن هوشمندی رقابتی بر نقش روابط عمومی نیز تمرکز و تاکید لازم را داشته باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها