• بررسی نقش میانجی تعهد سازمانی در رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 272
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تعهد سازمانی در رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام شده است.

    روش کار: جامعه آماری شامل کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی (240 نفر) می باشد که با توجه به در دسترس بودن 148 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق از سه پرس شنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل (2002) و تعهد سازمانی می یر و آلن (2001) استفاده شد. با توجه به استاندارد بودن پرسش نامه های از نظر روایی مورد تائید اساتید محترم راهنما و مشاور برای روایی صوری قرار گرفت. پایایی پرسش نامه های بالای 70% بدست آمد.

    یافته ها: بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد تعهد سازمانی در رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نقش میانجی دارد.

     بحث و نتیجه گیری: کارآفرینی سازمانی و نوآوری باعث سودآوری در سازمان ها است و به عنوان یک مزیت رقابتی برای بقاء سازمان ها می باشد. در سازمان ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش و امور جوانان در یکی از پرجمعیت ترین و با پتانسیل ترین استان های کشور، تلاش هایی دارد تا با بهبود عملکرد سازمانی و فردی و ایجاد تعهد در کارکنان و استفاده از پتانسیل سرمایه اجتماعی کارکنان به ایجادکارآفرینی در سازمان را در راستای توسعه ورزش در این استان ارتقاء دهد. هم چنین پیشنهاد شد که ورزش و جوانان باید با زمینه سازی، ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی را نهادینه کرده و با توجه به این که مسئولیت اجتماعی اشاره به عملکرد افراد در داخل و خارج سازمان دارد، مدیران باید کار را در داخل سازمان شروع کنند و چارچوب های اخلاقی را به کل سازمان تعمیم دهند و با پایبندی تعهداتشان نسبت به زیر دستان الگویی برای کارکنان و دیگر سازما ها باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها