• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 386
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: عوامل التهابی مانند سایتوکاین ها گروهی از پروتئین ها هستند که نقش اصلی را در پاسخ های التهابی به محرک های پاتولوژِی مانند التهاب و آسیب بافتی ایفا می کنند. تولید عوامل التهابی به وسیله دامنه ای از محرک های فیزیولوژیک مانند ورزش تغییر می کند. این مقاله مروری بر مطالعه عوامل التهابی متمرکز شده و با هدف برسی تاثیر تمرین های تناوبی شدید بر عوامل التهابی سیستمیک" می باشد تا راه کارهایی برای استفاده مربیان، ورزشکاران و حتی پزشکان مرتبط با این قشر ارایه گردد.

    مواد و روش ها: به روش کتابخانه ای و بازبینی منابع چاپی و آنلاین، مروری کوتاه بر 43 مقاله انجام شد و از بین این مقاله ها به منابع روز معتبر داخلی 1 خارجی 42 رجوع شدو اطلاعات این مقاله ها مورد بررسی قرار گرفت.

    یافته ها: نتایج نشان می دهند که در ورزش های تناوبی تغییراتی در عوامل التهابی از جمله سایتوکاین ها پیش التهابی مانند اینترلوکنین های il-6، il-18، β1-ilو پروتئین واکنشگر (crp) c ایجاد می شود.

     نتیجه گیری: تمرینات تناوبی شدید، تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن ایجاد می کنند بستگی به شرایط تمرینی، مدت و شدت تمرین، جنس، نژاد، ژنتیک، نوع تغذیه، نوع تارهای عضلانی درگیر، سن و ... دارد. و معمولا عوامل التهابی رابطه معکوسی تمرینات تناوبی شدید دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها