• بررسی ارتباط بین نفوذ اجتماعی مدیران با خودکارآمدی دبیران تربیت بدنی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 295
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین نفوذ اجتماعی مدیران با خودکارآمدی دبیران تربیت بدنی شهر تهران بود.

    روش کار: روش پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع تحقیقات کاربردی و بر حسب روش گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل دبیران مرد تربیت بدنی شاغل در مقطع متوسطه نوبت اول و دوم در منطقه غرب تهران می باشد که حدوداً 250 نفر برآوردگردید و نمونه آماری با توجه به حجم جامعه و استفاده از جدول کرجسی مورگان 148 نفر در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه نفوذ اجتماعی یوکل (2003) با 22 سوال و 11 مولفه و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر (1989) شامل 17 سوال می باشد که پایایی آن ها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 0.73 و 0.76 به دست آمد. در آمار توصیفی از جداول و نمودار فراوانی و درصد فراوانی استفاده شد و در آمار استنباطی پس از مشخص شدن طبیعی بودن توزیع داده ها توسط آزمون کولموگروف اسمیرنوف از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.

     یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین نفوذ اجتماعی مدیران و مولفه های آن با خودکارآمدی در دبیران تربیت بدنی شهر تهران ارتباط معناداری وجود دارد.

     نتیجه گیری: دبیران تربیت بدنی به عنوان کلیدی ترین اعضا در اجرای اهداف و سیاست های تربیت بدنی آموزش و پرورش می بایستی به طور مناسب و قابل توجهی مورد بررسی قرار گیرند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها