• بررسی رابطه بین مولفه های فرهنگ سازمانی و موفقیت شغلی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر اهواز

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 403
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: عقیده بر این است که موفقیت شغلی فرهنگیان موفقیت سازمان را به دنبال دارد و در کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دانش آموزان نیز اهمیت زیادی دارد. از این رو این تحقیق با هدف بررسی رابطه مولفه های فرهنگ سازمانی با موفقیت شغلی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز انجام شد.

     روش کار: برای این کا از جامعه آماری 1111 نفری مردان و زنان اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز، 92 نفر به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های فرهنگ سازمانی رابینز و پرسشنامه موفقیت شغلی رادسیپ بود. داده های بدست توسط همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام در سطح معناداری 0.05 با نرم افزار spss نسخه 21 تجزیه تحلیل شد.

     یافته ها: نتایج نشان داد مولفه های فرهنگ سازمانی؛ خلاقیت و نوآوری، توجه به ره آورد، نتایج تصمیمات بر کارکنان، توجه به تیم، جاه طلبی و پایداری، با موفقیت شغلی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر اهواز رابطه مثبت و معناداری دارد. هم چنین تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که فرهنگ خلاقیت و نوآوری، توجه به ره آورد و فرهنگ پایداری در سازمان، توان پیش بینی موفقیت شغلی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 3 شهر اهوا را دارد.

     نتیجه گیری: بر اساس یافته ها می توان گفت مدیران با شناسایی روش های ارتقای فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش در این راستا برنامه هایی را طراحی و اجرا کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها