• تحلیل وضعیت فعالیت های فوق برنامه ورزشی با قابلیت برون سپاری و ارائه مدل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1397/07/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1397/07/20
    • تعداد بازدید: 490
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: امروزه با توجه به اهمیت فعالیت های فوق برنامه ورزشی در جامعه، عملیات برون سپاری ورزشی، تبدیل به یک تصمیم محبوب در گسترش گذران اوقات فراغت شده است و مشارکت افراد مختلف در فعالیت ها و رقابت های ورزشی به عنوان یک فعالیت مفرح یا برای دستیابی به سلامت و تندرستی، با سرعت در حال افزایش است. بنابراین هدف پژوهش حاضر شناسایی فعالیت های فوق برنامه ورزشی با قابلیت برون سپاری می باشد.

     روش کار: روش این پژوهش از نوع توصیفی بود که به صورت پیمایشی انجام شد و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر یزد تشکیل دادند و نمونه آماری برابر با 384 نفر در نظر گرفته شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های محق ساخته که روایی و پایی آن مورد محاسبه قرار گرفت، استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ در بخش های تئوری و عملی بودن برنامه ها به ترتیب برابر با 0.86 و 0.73 استفاده شد. داده های به دست آمده از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار لیزرل نسخه 9.1 تجزیه و تحلیل شد.

    یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن است که در بخش فوق برنامه های ورزشی، تمامی فعالیت ها بدون هیچ محدودیتی قابلیت برون سپاری دارد. به علاوه، نتایج به دست آمده نشان می دهد که برای توسعه فعالیت های دختران و بانوان و بالا بردن سطح سلامتی و تندرستی برون سپاری فعالیت های فوق برنامه ورزشی امروزی ضروری است.

    نتیجه گیری: لذا ضروری به نظر می رسد که در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی به نحو مناسب استفاده شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها