اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی رابطه نظری بین روانشناسی مثبت نگر و زبان آموزی دانش آموزان ابتدایی در ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1394/11/26
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1394/11/26
    • تعداد بازدید: 565
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    روانشناسی مثبت نگر به عنوان رویکردی تازه در روانشناسی، بر فهم و تشریح شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی و همچنین پیش بینی دقیق عواملی که بر آنها مؤثرند، تمرکز دارد. این رویکرد از منظری مثبت گرایانه با ارتقای احساس ذهنی بهزیستی و شادمانی، در عوض درمان نواقص و اختلالات سروکار دارد. بنابراین، روانشناسی مثبت نگر تکمیل کننده روانشناسی بالینی سنتی است. فهم، درک و شفاف سازی شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی، موضوع محوری روا نشناسی مثبت نگراست.

    رویکرد خاص برنامه ی زبان آموزی بر آموزش مهارت های زبانی و فر ازبانی یا مهارت آموزی، استوار است. به همین روی، همزمان به دو پهنه ی مهارت های خوانداری و مهارت های نوشتاری و نیز مهارت های فرازبانی (تفکّر، نقد و تحلیل) پرداخته شده است.

    اصول و ارکان دو حوزه روانشناسی مثبت نگر و زبان آموزی در ایران در اکثر موارد دارای ارتباط مثبت هستند و با افزایش مولفه ای از یک حوزه مولفه مقابل آن در حوزه دیگر افزایش خواهد یافت. این نتیجه کلی باید مورد توجه محققان روانشناسی مثبت نگر و زبان آموزی قرار گیرد تا با بررسی های آماری و میدانی بیشتر، دستاورد های دو حوزه بررسی شده در این مقاله را ارتقا بخشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها