• بررسی وضعیت اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران با تأکید بر فعالیت های ورزشی و قومیت آن ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 314
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی وضعیت اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران با تأکید بر فعالیت های ورزشی و قومیت آن ها

    زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران با تأکید بر فعالیت جسمانی و قومیت آن ها می باشد.

    روش کار: روش تحقیق توصیفی- تحلیلی بوده و جامعه آماری پژوهش تمامی دانشجویان در همه مقاطع دانشگاه پیام نور استان تهران می باشند (4000=n) که بر اساس جدول مورگان تعداد 350 نفر به عنوان نمونه و با روش تصادفی ساده (بدون جایگزین) انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود شامل دو بخش اطلاعات فردی و جمعیت شناختی، مقیاس اندازه گیری در این پرسشنامه طیف لیکرت پنج گزینه ای بود. روایی و پایایی پرسشنامه براساس روش های رایج مورد تأیید قرار گرفت روایی صوری پرسشنامه توسط گروه نخبگان تأیید و پایایی درونی در یک مطالعات مقدماتی با 30 آزمودنی و با آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شد. از روش های آماری توصیفی، برای طبیعی بودن داده ها آزمون کلموگروف اسمیرنف (ks) (سطح معناداری 0.05p≤) و برای تفاوت معناداری شاخص ها از آزمون فریدمن و برای بررسی تفاوت آن ها از آزمون کروسکال والیس و داده های آماری با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس نسخه 22 استفاده شد.

    یافته ها: نتایج نشان داد بین مؤلفه های محل گذران اوقات فراغت، تمایل به ورزش های تفریحی، تمایل به ورزش های رقابتی و میزان مطالعه و پیگیری فعالیت های ورزشی در رسانه های دیداری- شنیداری و مجازی توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران در اوقات فراغت بر حسب قومیت تفاوت معناداری وجود دارد هم چنین بین محل گذران فراغت بر حسب قومیت آن ها تفاوت معناداری وجود ندارد.

    نتیجه گیری: بنابراین پیشنهاد می شود تصمیم گیری مسئولان برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان با در نظر گرفتن علایق و بافت فرهنگی و اجتماعی آنان صورت گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها