• شناسایی و ارائه راه کارهای مدیریت بحران در پروژه های عمرانی از دیدگاه مدیریت ساخت (مطالعه موردی فرمانداری شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/03/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/03/30
    • تعداد بازدید: 603
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله شناسایی و ارائه راه کارهای مدیریت بحران در پروژه های عمرانی از دیدگاه مدیریت ساخت (مطالعه موردی فرمانداری شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری)

    مدیریت بحران یک بخش اصلی از مدیریت استراتژیک در پروژه های عمرانی می باشد که قبل از تعقیب هر گونه اهداف بلندمدت در پروژه ها، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت یک پروژه عمرانی بیش از هر موضوع دیگری ضروری است. با توجه به اینکه خسارات و تلفات ناشی از پروژه های عمرانی و عواقب ناشی از مدیریت نامناسب در این پروژه ها (مانند پروژه های راه سازی، پل ها، ساختمانی تجاری، مسکونی و غیره) یکی از متداول ترین و اساسی ترین مشکلات ایجاد شده در وضعیت بحران است، بنابراین هدف اصلی این پژوهش ابتدا شناسایی و طبقه بندی این بحران ها و سپس بررسی و تجزیه و تحلیل آن ها جهت ارائه راه کارهای مناسب جهت مدیریت بحران در پروژه های عمرانی است. در حقیقت بحران ها به چند دسته طبقه بندی نمود: بحران مالی، بحران نیروی انسانی، بحران مدیریتی و سیاست های آن و بحران ایجاد شده در اثر شرایط غیرمترقبه مانند (سیل، زلزله، باد، طوفان و غیره) اشاره نمود. اما طبق بررسی پژوهش های پیشین و توزیع پرسشنامه اولیه و مصاحبه با کارشناسان، بحران ها در پروژه های عمرانی از دیدگاه مدیریت ساخت به ترتیب اهمیت از نظر کارشناسان به 4 دسته کلی زیر طبقه بندی شده اند: 1-بحران های مدیریت و تصمیم گیری آن ها 2- بحران نیروی انسانی 3- بحران های مالی 4-بحران های ناشی از شرایط غیرمترقبه. پژوهش ما نشان داد عوامل متعددی هستند که موجب بحران می شوند و نیازمند مدیریت بحران هستند که ما سعی کردیم آن را با دیدگاه مدیریت ساخت مورد بررسی قرار دهیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها