اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • دسته بندی مشتریان با استفاده از قوانین وابستگی فازی و کشف روابط پنهان موجود به منظور ارسال دو نوع پیام تبلیغاتی برای کالاهای لوکس و اقتصادی (مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی digikala)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 165
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله دسته بندی مشتریان با استفاده از قوانین وابستگی فازی و کشف روابط پنهان موجود به منظور ارسال دو نوع پیام تبلیغاتی برای کالاهای لوکس و اقتصادی (مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی digikala)

    امروزه یکی از مهم ترین استراتژی های اساسی کسب و کارها علی الخصوص کسب و کارهای اینترنتی دسته بندی و تحلیل رفتار مشتریان است که به طور اثربخش منجر به ارتقا راهکارهای بازاریابی، متمرکز شدن بر گروه خاصی از مشتریان و افزایش سوددهی می گردد. افزایش کاربرده ای گسترده اینترنت و وجود داده های بسیار در این فضا، باعث شده است که بحث اصلی از چگونگی جمعآوری اطلاعات به نحوه ی استفاده از اطلاعات منتقل شود. برای این منظور سیستم های داده کاوی این امکان را فراهم می کنند تا بتوان انبوه داده های جمعآوری شده را تفسیر، و الگو و دانش نهفته در پایگاه داده را استخراج کرد. در سال های اخیر، محققین بسیاری در این زمینه مطالعاتی انجام داده اند، که با استفاده از آن ها امکان برنامه ریزی و اجرای اثربخش استراتژی های بازاریابی و فروش، و شیوه های تبلیغات منحصربه فرد برای مشتریان هدف فراهم شده است.

    در این مقاله با هدف تشخیص نیازهای آتی مشتریان و ارائه راهکارهای بازاریابی هدفمند، مدلی ارائه کردیم که بر اساس آن استخراج دانش از رفتار مشتریان و دسته بندی آن ها به دو گروه مشتریان علاقه مند به خرید کالای لوکس و اقتصادی با دقت و سرعت بیشتری فراهم شده است. نتایج حاصل شده از مدل پیشنهادی بر روی داده های مورد بررسی دقتی برابر با 99.93% را بدست آورد. با استفاده از این نتایج تحلیلی و کاربردی که به کمک دادهکاوی به دست آوردیم مدیران می توانند تصمیمات نهایی را اتخاذ و پیام تبلیغاتی مناسب را برای مشتریان ارسال کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها