• تلفیق نرم افزارهای سنجش از دور gis و envi به منظور طیف سنجی و تحلیل دیم زارها به روش طبقه بندی نظارت شده (مطالعه موردی : حوضه آبریز بالادست سد زاینده رود)

    نویسندگان :
    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/03/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/03/15
    • تعداد بازدید: 206
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تلفیق نرم افزارهای سنجش از دور gis و envi به منظور طیف سنجی و تحلیل دیم زارها به روش طبقه بندی نظارت شده (مطالعه موردی : حوضه آبریز بالادست سد زاینده رود)

    هدف از این تحقیق بررسی عملکرد تلفیق نرم افزارهای سنجش از دور gis و envi به منظور طیف سنجی دیم زارها با کمک تصاویر ماهواره landsat می باشد. اصول انجام مطالعات بر پایه روش طبقه بندی نظارت شده و به کمک شاخص کل پوشش گیاهی ndvi در نرم افزار envi استوار بوده و تحلیل آمارهای نهایی پس از طیف سنجی دیم زارها و تدقیق اراضی بدست آمده با آنچه در واقعیت وجود دارد به روش های گوناگون در نرم افزار gis صورت پذیرفته است. دقت نتایج بدست آمده با مطالعات میدانی و آمارهای ثبت شده در پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و هم چنین با روش های مطالعات میدانی مورد مقایسه قرار گرفته است.

    در نهایت با توجه به اختلاف (2) درصدی نتایج روش تلفیق ابزار سنجش از دور با آمارهای سازمانی و البته با در نظر گرفتن افزایش سرعت انجام مطالعات و هم چنین هزینه بسیار کم تر، اطمینان استفاده از روش های سنجش از دور را در آینده افزایش می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها