• ارزیابی قابلیت پیاده رهواری بر اساس معیارهای فیزیکی پیاده راه بلوار وکیل آباد مشهد حدفاصل جلال تا دانشجو، با استفاده از تکنیک ahp, spaces

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 187
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارزیابی قابلیت پیاده رهواری بر اساس معیارهای فیزیکی پیاده راه بلوار وکیل آباد مشهد حدفاصل جلال تا دانشجو، با استفاده از تکنیک ahp, spaces

    امروزه مسیرهای پیاده یکی از مهم ترین فضاهای شهری و عرصه های عمومی در شهرها هستند که به ویژه به دلیل شاخصه مقیاس انسانی و ایجاد پویایی و افزایش تعاملات اجتماعی در عصر ارتباطات مجازی بسیار مورد توجه صاحب نظران است.

    علاوه بر این، ایجاد و توسعه محدوده های پیاده در کشورهای در حال توسعه ای هم چون ایران که به دلیل رویارویی ناگهانی با پدیده شهرنشینی و زندگی ماشینی آن چنان که باید نسبت به برنامه ریزی مدرن برای گذران اوقات فراغت و ایجاد و طراحی فضاهای باز شهری و مکان های تفریحی اقدام ننموده اند، ضروری است. در این بین؛ شرکت مشاوران معماری و شهرسازی "فضا زیست شرق"، در سال 1389 با طراحی و اجرای پروژه " طراحی پیاده روسازی بلوار وکیل آباد" در شهر مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان در رفع این کمبود گام مثبت برداشته است.

    بلوار وکیل آباد به عنوان اصلی ترین محور شریانی بخش شرقی- غربی استخوان بندی شهر مشهد می باشد که بستر مناسبی جهت ارتقای نقش توریستی گردشگری مشهد محسوب می شود. هدف از انجام این پژوهش؛ سنجش شاخص های کیفی پیاده راه در محور وکیل آباد می باشد، روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی-کاربردی می باشد که مطالعات آن از طریق شیوه کتابخانه ای گردآوری شده است. روش ارزیابی کیفیت کالبدی به عنوان ابزار تحلیل این پژوهش اتخاذ شده است که نهایتاً با ترکیب روش سلسله مراتبی ahp ارزیابی می گردد. یافته ها حاکی از آن است: محدودهای که به عنوان اصلی ترین محل برای پیاده رهواری اتخاذ می گردد، به ترتیب شامل کیفیات: ایمنی، منظر عینی و ذهنی، نفوذپذیری، تنوع و انعطاف پذیری می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها