همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • چگونه توانستم سبب از بین رفتن درماندگی آموخته شده و افزایش موفقیت تحصیلی در دانش آموزم شوم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 208
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم سبب از بین رفتن درماندگی آموخته شده و افزایش موفقیت تحصیلی در دانش آموزم شوم؟ (مطالعه موردی: دانش آموز پایه ششم ابتدایی)

    یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در شکل گیری و تداوم درماندگی نوع افکار و نگرش هایی است که در ذهن جای گرفته است. آنچه شاخص درماندگی است شناخت کنترل ناپذیری است نه کنترل ناپذیری واقعی. درماندگی آموخته شده که به وسیله حوادث کنترل ناپذی ایجاد می شوند منجر به یک ساخت شناختی منفی می گردند، یعنی اعتقاد به اینکه موفقیت و شکست خارج از کوشش های شخص است.

    در کلاس پایه ششم ابتدایی یکی از دانش آموزان با توجه به تجربه سال های گذشته دچار درماندگی آموخته شده و دچار کمبود اعتماد به نفس بود و بین تلاش و موفقیت رابطه ای برقرار نمی کرد. سعی شد با افزایش توجه و برقراری رابطه عاطفی مناسب، تشویق و راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس درماندگی آموخته شده در دان شآموز از بین برود و در آخر راهکارها مؤثر واقع شد و سبب از بین رفتن درماندگی آموخته شده دانش آموز و افزایش موفقیت تحصیلی در دانش آموز شد. پیشنهاد می شود همه معلمین و متخصصین امر تعلیم و تربیت قبل از برچسب زنی در مورد علل افت تحصیلی در دانش آموزان درصدد علل افت تحصیلی باشند تا آینده تحصیلی دانش آموز به علت بی توجهی معلم تباه نگردد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها