• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1395/10/28
    • تعداد بازدید: 5087
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    امسال پنجاهمین نمایشگاه ces که مخفف consumer electronics show (نمایشگاه لوازم الکتریکی مصرفی) است، با انبوهی از نوآوری برگزار شد. ces نمایشی است از صنعت تکنولوژی که هر ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود. جایی است که در آن از ویدئو در سال 1970، سی دی پلیر در سال 1981، کنسولهای بازی نینتندو در سال 1985 رونمایی شد و به همین گونه تا به امروز در سال 2017 ادامه داشته است. اخبار نمایشگاه ces امسال حول محور هوش مصنوعی، ماشینهای خودران، رباتهای voice active و چیزهای گوناگونی از خانه های هوشمند می باشد.

    خانه های هوشمند در ces 2017

    نمایشگاه ces با مساحتی به وسعت 2.6 میلیون فوت مربع و حضور حدود 170.000 نفر در نوع خود یک شهر کوچک به حساب می آید. وامسال غرفه های خانه های هوشمند مهیج در هر جایی از نمایشگاه یافت می شود. ویترینی از محصولات برندهای مختلف مانند lg و سامسونگ که به خانه های هوشمند اختصاص داده شده و انبوهی از آپشنهای مختلف که اکثر مصرف کنندگان  نمی دانستند چگونه از آنها  باید استفاده کنند.

    در اینجا چیز هایی را که از گوش دادن به مطالب متخصصان جمع آوری کرده ایم را خواهید خواند.

     

    آهای alexa! (بهترین دوست جدید شما؟)

    امسال دستیار صوتی alexa از شرکت آمازون نظر هر منتقدی را به خود جلب کرد! دستیار صوتی که از سایر محصولات و تولیدات صوتی وایرلس همین شرکت بیشتر دیده شد. این وسیله دقیقاً یک دستیار صوتی گسترش یافته جدید نسبت به چیزی که در نمایشگاه سال گذشته دیده شد، نبود.

     

     

    تسلط آشکار alexa در کنار دستور صوتی، مهارتهای صنعتی است که به طور معمول روندی صعودی دارد. rishi chandra مدیریت تولیدات vp در گوگل هوم به پنل cnet در خانه هوشمند گفت که کنترل صوتی یک موفقیت و فراشکافت است. در موقعیت خانه، استفاده از دستور صوتی تجربه بهتری نسبت به ضربه زنی به یک app بر روی گوشی موبایل است. همچنین carly chaikin هنرپیشه و بازیگر آقای robot و یک مهمان در پنل، alexa را به صورت تحت الفظی "بهترین دوست" خواند. ما هنوز برای ساخت اتفاقات رباتی تلاش می کنیم ...

    خانه های هوشمند در ces 2017

    دوشیزه rosie، ربات شبه انسان jetson، بعد از 60 ثانیه، قلبهای ما را تسخیر کرده است، اما با وجودی که هنوز خواهیم دید که رباتها (شاید در کنار نوع جاروبرقی) چه نقش بزرگی در زندگی واقعی و در خانه ها بازی می کنند، با این حال به نظر می رسد تلاش جهانی برای این تکنولوژی خواهد مرد.

    در نمایشگاه امسال ces، از گروهی از رباتهای جدید پرده برداری شد: ربات قابل ستایشی از شرکت lg (ورژنی از رباتهای تجاری بزرگتر hub که انتظار می رود به زودی در امسال کار خود را در فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوبی آغاز کند) و یا ربات "ماهی کوچک" از baidu (ورژن چینی گوگل) را می توان نام برد. این رباتهای کمک کننده و دستیار که با صدا فعالیت می کنند، ضرورتاً دستیاران هوشمندی هستند که می توانند جابجا شوند و حرکت کنند. به طور مثال: echo, google home

    خانه های هوشمند در ces 2017

    تکنولوژی های مربوط به لباسشویی

    خانه های هوشمند در ces 2017

    به نظر می رسد که سازندگان لوازم خانگی به سمت فکر درباره نیازهای لباسشویی و لباس شستن و مشکلات مربوط به این مقوله، کمی سوق داده شده اند. به راستی لباس شستن معمولاً کار سختی است. آسان کردن و یا اتومات کردن لباسشویی هم داستان و روایت خوبی خواهد بود. شما می توانید با گذاشتن وقت کمتری برای شستن لباسها، زمان بیشتری به سایر کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید. سامسونگ، سیستم ماموتی چهار کاره flexwash+flexdry را افتتاح کرد. سیستمی که به شما امکان می دهد و چندین مسئولیت را به طور همزمان انجام دهید. lg هم با ماشین های لباسشویی دوقلوی قدیمی خود، ایده مشابهی داشت. هم چنین این برند یک دستگاه شبه یخچال برای لباسها به صورت "طراوت بخش و تازه کننده" ارائه کرد که حدود 2000 دلار درمی آید و whirlpool قابلیت محدود شده alexa را به ماشین لباسشوییهای خود اضافه کرده که به شما این امکان را می دهد در زمان باقیمانده، از وسیله توانایی به نام alexa در محدوده خودش، برای یک مسئولیت استفاده کنید.

    خانه های هوشمند در ces 2017

    شاید برانگیزنده ترین تکنولوژی در صنعت خشکشویی مربوط به تاکننده ها باشد. ماشین درشت هیکلی که به شما قول می دهد لباسهایتان را برایتان تا کند. یک شرکت در نمایشگاه ces ویدئویی از نمونه کار نشان داد که این شرکت برای تحویل نمونه اصلی در پایان امسال برنامه ریزی کرده است. شما به ما بگویید: خشکشویی هوشمند آری یا نه؟

    خانه های هوشمند به منظور فهمیدن و استفاده کردن از آنها، آسانتر می شوند.

    برگردیم به بخش دیگری از خانه های هوشمند که مورد رضایت عام بود. امسال بخشی بود که در آن برنامه های مهیجی در دوره ای که اختراعات بتوانند با یکدیگر صحبت کنند، ساخته شده است. به عنوان مثال، همه محصولات مربوط به هر کدام از شرکتهای شرکت کننده در نمایشگاه می توانند با هم کار کنند که شامل وسیله های هوشمند آمازون، آگوست لاک و سامسونگ می باشد. در طول نمایشگاه cent, ces (راهبردی جهانی در تولیدات تکنولوژی، اخبار، قیمتها ...) یک ابزار کمکی جدیدی را توسعه داده است که نشان می دهد کدام وسایل- قفلها، کلید لامپها، ترموستاتها، هشدار دهنده های دود و co و سایر وسایل هوشمند با مرکز فعالیتهای خانه های هوشمند مانند wink, apple homekit, google home همساز و سازگار است.

    بر اساس نظر هیات مشاوره و مباحثه، گردآوری این وسایل برای با یکدیگر کار کردن هم پیش نیاز مجموعه ای است برای گلاویز شدن و حل کردن چالشهای بزرگتر مانند امنیت. امنیت مشکل جدیدی برای شرکتهای بزرگ تکنولوژی نیست اما آنها باید مطمئن شوند که شرکتهای کوچکتر- همان هایی که انواع مختلف وسایل خانه های هوشمند را می سازند ولی ضرورتاً مهارتهای نرم افزاری ندارند- در یک موقعیت مشابه و صفحه یکسان هستند.

     

    ممکن است حتی راحتر از فشار دادن یک دکمه باشد.

    در حالیکه شرکتهای بزرگ سرگرم سیستمها و رباتهای خانه های هوشمند خود بودند، یک گردش و بازدید از eureka park (بخشی مخصوصی از نمایشگاه که به استارت آپ های کوچک اختصاص داده شده بود) باعث دیدن پلیرهای کوچک و جدیدی شد: یک شیوه دکمه ای که به شما اجازه کنترل کردن چندین وسیله هوشمند در خانه را با یک گجت کوچولو می دهد. (این تولیدات هم مایلند که نامهای یک یا دو بخشی تیزی داشته باشند، شاید به را حتی رانندگی به خانه؟) چیزی به اندازه کف دست و به نام senic وجود دارد برای کنترل کردن موزیک و روشنایی، و یا وسیله ی دیگری به نام flic که خوش سایز است و با بیشتر از 40 آپ کار می کند و یا knocki یک وسیله کوچکی که هر سطحی را به یک سطح قابل لمس برای اداره کردن روشنایی، درجه حرارت و دما و چیزهای دیگر تبدیل می کند. bond که باعث یکپارچگی امواج رادیویی و مادون قرمز وسایل ریموت دار در خانه های هوشمند می شود، چرخاندن فوری بی صدا وسایل موجود مانند پنکه های سقفی و یا دستگاههای مرطوب کننده به گونه هوشمند آنها. puck یک دکمه کوچک دیگری است که به هر وسیله ای که دارای ریموت کنترل اشعه قرمز است متصل می شود و آن را از طریق یک آپ عملی می کند.

    خانه های هوشمند در ces 2017

    این گونه به نظر می رسد که یک چیز در مورد خانه های هوشمند عوض نمی شود. امکان دارد تکنولوژی که در پشت همه این وسایل وجود دارد، بهتر و یا یکپارچه تر شود اما برای مصرف کننده هنوز یک دنیا تحقیقات باید انجام شود که مشخص کند بهترین شیوه تامین نیازهای آنها کدام است.

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها