• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ انتشار: 1396/08/15
    • تعداد بازدید: 3806
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0

    کبوتر martha یک اسباب بازی مکانیکی است. این اسباب بازی توسط انرژی پتانسیل ذخیره شده از کوک دستی اش بالهایش را به حرکت در می آورد و مانند یک پرنده واقعی به پرواز در می آید. این نوآوری ساده، کاملا از چوپ بامبو و برگهای درخت توت ساخته شده و بسیار شبیه به یک هواپیمای کاغذی است. این پرنده کاغذی توسط لابراتوار haptic و به افتخار آخرین کبوتر وحشی به نام martha که در سال 1916 در باغ وحش cincinnati ابدی شد، ساخته شده است.

    کبوتر، خلاقیت، انرژی پتانسیل، کبوتر وحشی

    لابراتوار haptic معتقد است که این ابداعات و نوآوریها، سمبلی از نقش بشریت در تغییرات دنیاست که به سرعت اتفاق می افتد و استودیو طراحی این لابراتوار اظهار می دارد که اهداف ساخت کبوتر بال زن martha همانند سایر پروژه های این لابراتوار، متصل کردن مردم به دنیا و محیط فیزیکی اطرافشان، به یکدیگر و بطور کلی به سیاره خودشان است. در واقع martha روحیه نوآوری و اکتشاف و ضروریت آن را برای بقای بشر و بقای سیاره ما، یادآوری می کند و آن را نگه می دارد.

    هر پرنده کاغذی به منظور انعکاس نقش حقیقی این پرنده منقرض شده ساخته می شود که طول بالهای آن به 16 اینچ می رسید. این پرنده اسباب بازی ساخته دست بشر به استفاده کننده آن این اجازه را می دهد که عاشق پرواز شود و مشکلات را برای یافتن بهترین مسیر پرواز این پرنده کاغذی حل کند. این پرنده با تغییر در چرخش دم کوچک خود به سمت راست و یا چپ، مسیر پروازی را تغییر می دهد و کنترل می کند و به خوبی نشان می دهد که یک پرنده واقعی چگونه پرواز می کند.

    کبوتر، خلاقیت، انرژی پتانسیل، کبوتر وحشی

    کبوتر، خلاقیت، انرژی پتانسیل، کبوتر وحشی

    کبوتر، خلاقیت، انرژی پتانسیل، کبوتر وحشی

    کبوتر، خلاقیت، انرژی پتانسیل، کبوتر وحشی

    پی نوشت:

    کبوتر وحشی (نام علمی: ectopistes migratorius) نام یک گونه منقرض شده از تیره کبوتر در آمریکای شمالی است. نام این کبوتر (passenger) بر گرفته از کلمه فرانسوی passager به معنای مسافر می باشد. این گونه زمانی فراوان ترین گونه پرنده در آمریکای شمالی یا احتمالاً در جهان بوده است.


    منبع: +

سوال خود را در مورد این مطلب مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها