-
تاثیر بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن ) بر یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه چهارم ناحیه یک استان البرز
جزئیات بیشتر مقاله- تاریخ ارائه: 1401/02/17
- تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/18
- تعداد بازدید: 605
- تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
- شماره تماس ژورنال: 09216189337
تاثیر بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن ) بر یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه چهارم ناحیه یک استان البرز
پژوهش حاضر با هدف تأثیر بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن ) بر یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه چهارم ناحیه یک استان البرز بود. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و با ماهیت شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه چهارم ناحیه یک استان البرز شهر کرج بود که تعداد 60 نفر از دانش آموزان دبستان 13 آبان دختر و پسر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند .
در گروه آزمایش آموزش با برنامه کوییزیز و در گروه کنترل با ارسال فیلم انجام گرفت . قبل از شروع آزمایش از هر دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون و پس از اتمام آزمایش پس آزمون گرفته شد . ابزار گردآوری اطلاعات، آزمون محقق ساخته که روایی آزمون توسط متخصصین در حوزه آموزش تائید شده است . پایایی سؤالات آزمون با استفاده از فرمول کودر ریچاردسون 0.866 به دست آمد . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس دوراهه انجام شد . نتایج به دست آمده نشان داد که استفاده از بازی وارسازی بر میزان یادگیری درس علوم تجربی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی نسبت به آموزش در روش سنتی تأثیر معنی داری داشته است . همچنین نتایج نشان داد که تأثیر جداگانه جنسیت ( دختر و پسر ) بر یادگیری درس علوم معنی دار می باشد بنابراین می توان بیان نمود که اثر تعاملی جنسیت معنی دار است .
حوزه های تحت پوشش ژورنال
مقالات جدیدترین رویدادها
-
استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد در ارائه الگوی مدیریت خلاقیت سازمانی و ارائه راهکار جهت بهبود
-
بررسی تاثیر ارزش وجوه نقد مازاد بر ساختار سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
-
بررسی تأثیر سطح افشای ریسک بر قرارداد بدهی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
-
بررسی تأثیر رتبه بندی اعتباری مبتنی بر مدل امتیاز بازار نوظهور بر نقد شوندگی سهام با تأکید بر خصوصی سازی شرکت ها
-
تأثیر آمیخته بازاریابی پوشاک ایرانی بر تصویر ذهنی مشتری پوشاک ایرانی (هاکوپیان)
-
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی بر کیفیت و جهت گیری زندگی در دانشجویان
-
کاربرد سیستم های خبره فازی در طراحی سازه های هوشمند
-
مهار کاسپاز طی التهاب عصبی القا شده توسط محلول مونومر آمیلوئید بتا (ab)، از طریق کاهش فعالیت nfkb، سلولها را در قبال افزایش غیر طبیعی توان زیستی و تکثیرشان حفاظت می کند
-
بررسی میزان و چگونگی تغییرات کاربری اراضی و پوشش گیاهی با استفاده از عکسهای هوایی
-
بررسی جایگاه یادگیری مداوم در اسناد بالادستی آموزش و پرورش با تأکید بر سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی
مقالات جدیدترین ژورنال ها
-
مدیریت و بررسی افسردگی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم در دروان کرونا در شهرستان دزفول
-
مدیریت و بررسی خرد سیاسی در اندیشه ی فردوسی در ادب ایران
-
واکاوی و مدیریت توصیفی قلمدان(جاکلیدی)ضریح در موزه آستان قدس رضوی
-
بررسی تاثیر خلاقیت، دانش و انگیزه کارکنان بر پیشنهادات نوآورانه کارکنان ( مورد مطالعه: هتل های 3 و 4 ستاره استان کرمان)
-
بررسی تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی بر تصمیم گیری موفق در شرکتهای تولیدی استان اصفهان (مورد مطالعه: مدیران شرکتهای تولیدی استان اصفهان)
-
مروری بر عوامل موثر بر موفقیت و شکست پروژه های مهندسی مجدد فرآیند ها
-
ﻣﺮورى ﺑﺮ خواص بتن غلتکی و ﻛﺎرﺑﺮد مصالح بازیافتی و پوزولانی در آن
-
طراحی و شبیه سازی گیت منطقی xor مبتنی بر کریستال فوتونی دوبعدی
-
بررسی رابطه بین باورهای معنوی و ویژگی های شخصیتی پرستاران شهر تهران
-
learning from resilience: cities towards a self-organizing system
سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :