همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • تعیین موقعیت استراتژیک دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از ماتریس تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی (ie)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1392/07/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1392/07/24
    • تعداد بازدید: 1091
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
     اگر سازمان ها از موقعیت استراتژیک خود تصویرمناسبی نداشته باشند. اقدام به انجام فعالیت های خواهند زد، که موجب انحراف مسیر سازمان و افزایش هزینه های از دست رفته و اتلاف منابع مالی،منابع انسانی و غیره می گردد. از طرفی بررسی متون و مقاله های علمی بیانگر آن است که بسیاری از استراتژی های تدوین شده یا به مرحل اجرا نمی رسد یا در مرحله اجرا و ارزیابی با مشکلات عدیده ای همراه است.

    هدف؛ تعیین موقعیت استراتژیک دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی بود. جامعه آماری تحقیق شامل ریاست، معاونین، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشکده که تعداد 22 نفر را تشکیل دادند، که با توجه به محدود بودن جامعه آماری از روش کل شمار استفاده گردید. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی است. به لحاظ هدف کاربردی، و روش جمع آوری اطلاعات میدانی می باشد که با استفاده از پرسشنامه (باز)، مصاحبه در حد اشباع، اسناد بالا دستی و همچنین مطالعه تحقیقات انجام شده، تنظیم گردید. فهرست اولیه swotتهیه گردید، و در جلسات شورای راهبردی 8 قوت، 7 ضعف، 6 فرصت و 7 تهدید مورد تأیید نهایی قرار گرفت. از ماتریس های (ارزیابی عوامل داخلی و خارجی) در جهت تعیین موقعیت استراتژیک دانشکده استفاده شد. نتیجه؛ با توجه به ماتریس های داخلی و خارجی، موقعیت استراتژیک دانشکده (ie)،در منطقه رقابتی st قرار گرفت. 

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها