• پیش بینی ورشکستگی با استفاده از شبکه های عصبی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/24
    • تعداد بازدید: 198
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیش بینی ورشکستگی با استفاده از شبکه های عصبی

     پیشرفت های اقتصادی، تغییرات وسیع در محیط های کسب و کار، افزایش رقابت بین شرکتها، ابزارهای جدید و متنوع مالی و روابط پیچیده تجاری که در دهه های اخیر حاصل شده، مسائل مالی شرکت ها را به گونه ای پیچیده کرده که با کوچکترین بی توجهی به وضعیت مالی، شرکت ها با شرایطی مواجه می شوند که نمی توانند تعهدات خود را ایفا کنند و با مخاطرات جدی و خسارت های جبران ناپذیر مواجه می شوند.

    احتمالا ورشکستگی دردناک ترین رویدادی است که شرکت درطول حیات خود با آن روبه رو می شود. از سوی دیگر، ورشکستگی یکی از عواملی است که منجر به هدر رفتن منابع و عدم بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری موجود می شود. از این رو در سراسر جهان تحقیقات گسترده ای در جهت شناخت ورشکستگی و پیش بینی آن انجام شده است.

    پیش بینی ورشکستگی می تواند با ارائه هشدارهای لازم موجب آگاهی بنگاه های اقتصادی از این پدیده نامطلوب شده و به آنها کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات مقتضی را جهت جلوگیری از ضرر و زیان انجام دهند. بر اساس یافته های تحقیق شرکت هایی بیشتر در معرض ورشکستگی قرار دارند که با توجه به توانایی نقدینگی و سودآوری پایین تر، سهم حقوق صاحبان سهام در تامین دارایی های آن ها کمتر و همچنین هزینه های بهره آنها نسبت به سود شرکت پایین تر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها