• فشار اطاعت، خودکارآمدی و پیچیدگی کار بر قضاوت حسابرسی با توجه به استدلال اخلاقی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/24
    • تعداد بازدید: 223
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    فشار اطاعت، خودکارآمدی و پیچیدگی کار بر قضاوت حسابرسی با توجه به استدلال اخلاقی

    حسابرسی بیش از هر چیز یک فرآیند قضاوت است که حسابرسان در تمامی مراحل عملیات حسابرسی از پذیرش کار تا ارزیابی شواهد و گزارشگری، با آن مواجه اند. بنابراین، پاسخ اکثر موضوعات و ابهاماتی که زاییده ماهیت حسابرسی است، تنها با اتکا بر قضاوت حرفه ای مقدور است.

    قضاوت حسابرسی در نظر گرفتن برداشت ها در پاسخ به اطلاعات صورت های مالی با عوامل درون حسابرس است که نتیجه ای را برای ارزیابی حسابرس ایجاد می کند. از طرفی، افزایش کیفیت قضاوت حرفه ای حسابرسان، مستلزم شناسایی عوامل مؤثر بر آن است. به ویژه که حسابرسان تحت تأثیر بسیاری از عوامل فنی مانند پیچیدگی کار، فشار اطاعت، تجربه و دانش، و عوامل غیر فنی نظیر تفاوت در جنسیت، ویژگی های شخصیتی و جایگاه شغلی، به قضاوت حرفه ای می پردازند.

    بررسی عوامل مؤثر بر رفتار حسابرسان لازم و ضروری است. عوامل متعددی بر رفتار حسابرس تأثیر دارد. وضعیت اخلاقی حسابرسان یکی از عوامل تأثیرگذار بر رفتار حسابرسان است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر فشار اطاعت، خودکارآمدی و پیچیدگی کار بر قضاوت حرفه ای حسابرسان می باشد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر فشار اطاعت، خودکارآمدی و پیچیدگی کار بر قضاوت حسابرسی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها